پرسون گزارش می دهد؛

بازدید از مجتمع ایران مال ده هزار تومان/ انتظار مردم؛ برخورد دستگاه های نظارتی

یکی از بزرگترین یا می توان گفت بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری در کشور مجتمع ایران مال یا همان بازار بزرگ ایران است که در غرب تهران درست در محور غربی بزرگراه شهید همت راه اندازی شده است و این روزها در اقدامی عجیب هنگام خروج از شهروندان هزینه دریافت می کند.
تصویر بازدید از مجتمع ایران مال ده هزار تومان/ انتظار مردم؛ برخورد دستگاه های نظارتی

به گزارش سایت خبری پرسون، این مجموعه چندسالی است که تلاش دارد تا مشتریان بسیاری را برای خود جذب کند و لحظه به لحظه مجموعه هایی را در دل خود مورد راه اندازی قرار می دهد؛ مجموعه ایران مال کمک بسزایی به رونق تولید، فراهم شدن کسب و کار و اشتغالزایی در کشور می کند و از سوی دیگر موجب جذب سرمایه و جلوگیری از خروج سرمایه به خارج از کشور می شود ، معماری زیبای این بنا موجب شده توجه بسیاری از سرمایه گذاران و شهروندان و کسبه را به خود جذب کند و در مجموع ساخت این مجموعه کار بسیار پسندیده ای است؛ شهروندان تهرانی و گردشگران از سایر شهرها و حتی توریست های خارجی نیز به این مجموعه مراجعه دارند و مدیران این مجموعه در یک اقدام اساسی و زیر بنایی در زمان احداث این مجموعه بسیار بزرگ دست به کار شدند و پارکینگ خودروهای مراجعه کنندگان را فراهم کردند.

در چند سال اخیر که این مجموعه راه اندازی شده است شهروندان به شکل کاملا رایگان از خدمات پارکینگ این مجموعه برخوردار می شند؛ اما چند روزی است مدیران این پاساژ غول پیکر بدون هیچ حساب و کتابی در هنگام خروج خودروها از پارکینگ ده هزار تومان وجه طلب می کنند؛ اقدامی بدون اطلاع رسانی و غیر حرفه ای که نارضایتی شهروندان را در برداشته و موجب شده شهروندان از سازمان تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای متولی بخواهند به این موضوع ورود پیدا کنند.

در گزارش پیش رو نگاهی انداخته ایم به گله مندی مراجعه کنندگان این پاساژ که در ادامه می خوانید:

اگر قانونی است چرا کیت نمی گذارند

اگر دریافت وجه در این پارکینگ قانونی هست پس چرا کیت برای ورودی و خروجی پارکینگ وجود ندارد؛ پس مشخص است که این اقدام به شکل زیرکانه در حال انجام است برای نمونه اگر جواب بدهد و مردم پول پرداخت کنند و نهادهای نظارتی نیز توجه نکنند آن وقت دست به کار می شوند و کیت برای دریافت وجه از مردم می سازند.

یکی از شهروندان که دل پری از این رفتار پاساژ ایران مال دارد؛ گفت: اگر دریافت وجه در این پارکینگ قانونی هست پس چرا کیت برای ورودی و خروجی پارکینگ وجود ندارد؛ پس مشخص است که این اقدام به شکل زیرکانه در حال انجام است برای نمونه اگر جواب بدهد و مردم پول پرداخت کنند و نهادهای نظارتی نیز توجه نکنند آن وقت دست به کار می شوند و کیت برای دریافت وجه از مردم می سازند.

وی که خود را محمد معرفی می کند، افزود: اینکه بعد از خروج از این مجموعه فردی با کارت خوان اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کند کامل غیر قانونی است.

این شهروند تهرانی ادامه داد: کاملا مشخص است که تخلفی در کار است چرا که در ابتدای ورودی به پارکینگ عنوان نمی شود که هزینه ای دریافت می شود یا اینکه چرا نرخ پارک خودرو در نظر گرفته نمی شود چه آن مراجعه کننده ای که یک ساعت در این مجموعه بوده و چه آن دسته افرادی که چند ساعت از پارکینگ برخوردار می شوند.

اینجا قانون ندارد

بنده در تاکسی اینترنتی فعالیت دارم و مسافری به این مجموعه آوردم که کل هزینه دریافتی 30 هزار تومان بود که باید چند درصد کمیسیون شرکت پرداخت کنم، آن وقت ده هزار تومان هم باید بابت خروج از پارکینگ این مجموعه که مسافر سوار کرده ام پرداخت کنم.

یکی از مراجعه کنندگان به مجموعه ایران مال به خبرنگار ما گفت: بنده در تاکسی اینترنتی فعالیت دارم و مسافری به این مجموعه آوردم که کل هزینه دریافتی 30 هزار تومان بود که باید چند درصد کمیسیون شرکت پرداخت کنم، آن وقت ده هزار تومان هم باید بابت خروج از پارکینگ این مجموعه که مسافر سوار کرده ام پرداخت کنم.

این مراجعه کننده تصریح کرد: اینجا قانون ندارد؛ برای نمونه وقتی در هنگام ورود خودرو کارت و ساعت ورود ثبت نمی شود و به یک باره از همه مراجعه کنندگان یک قیمت دریافت می کنند نشان دهنده بی قانونی است.

یکی از کسبه این مجموعه نیز گفت: کسبه اجاره ماهیانه ده ها میلیون تومانی برای مغازه شان پرداخت می کنند؛ آن وقت مدیریت این مجموعه بازهم از آنها هزینه پارک اجاره خودرو دریافت می کند.

وی که تمایلی نداشت نامش در این گزارش درج شود افزود: در این نقطه از تهران هیچ وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد که چه مردم و چه کسبه بخواهند از آن برخوردار شوند که نخواهند خودروی شخصی بیاورند و از سوی دیگر معابر اطراف این مجتمع بزرگراه است و امکان جای پارک خودرو در بیرون از مجموعه وجود ندارد که همه این عوامل موجب شده تا مسئولان ایران مال بازار خوبی برای کسب درآمد خودشان فراهم کنند.

این کاسب مجتمع ایران مال ادامه داد: روزانه یک هزار خودرو و در پایان هفته چند هزار خودرو وارد پاکینگ این مجموعه می شود که اگر به شکل میانگین تنها در یک روز یک هزار و 500 خودرو وارد پارکینگ ایران مال شود و برای هر خودرو ده هزار تومان دریافت شود عددی حدود 15 میلیون تومان و در یک ماه 450 میلیون تومان ایران مال از جای پارک خودرو کسب درآمد خواهد داشت.

در انتظار پاسخ

رسانه پرسون در انتظار پاسخ مسئولان مجتمع بزرگ ایران مال است و با هدف دفاع از حقوق شهروندان این موضوع را خبرنگار پرسون از مسئولان نظارتی نیز پیگیر خواهد شد.

462691