شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تأمین یک‌هزار دستگاه واگن جدید مترو و تکمیل ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو در ناوگان ریلی پایتخت، اصلی‌ترین محورهای مورد تاکید شورای ششم هستند.
رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
با تایید وزیر کشور؛

زاکانی راهی بهشت شد

علیرضا زاکانی با تایید وزارت کشور، سکاندار شهرداری تهران شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هیئت دولت هیچ مخالفتی با صدور حکم زاکانی به عنوان شهردار تهران ندارد، گفت: بر اساس تصمیم اخذ شده در دولت اختیار کل کار به وزارت کشور سپرده شده است.

قابلیت افزایش درآمدهای پایدار با رسیدگی بهینه به ممیزی املاک در منطقه 12:

بازار تهران در قلب طهران، بیشترین واحدهای تجاری سطح شهر را داراست

شهردار منطقه 12 با یادآوری اینکه بیشترین واحدهای تجاری سطح شهر در منطقه 12 پایتخت و به‌ویژه محدوده بازار تهران متمرکز است، تأکید کرد: در صورت برنامه‌ریزی بهتر برای ممیزی املاک در این منطقه، شاهد افزایش درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران خواهیم بود.

مترو یکی از مهم ترین حمل و نقل شهری به حساب می آید، به ویژه در کلانشهری مانند تهران که دو دهه این حمل و نقل شهری راه اندازی شده و روز به روز به دلیل استقبال شهروندان، ارزان بودن، پاک بودن، سرعت بالای تردد مورد توسعه قرار گرفته است؛ اما این روزها به دلیل کاهش مسافر به دلیل شرایط کرونایی با درآمد اندک مواجه شده است.
پرسون از ارزشمند شدن پسماند گزارش می دهد؛

رونق خرید و فروش زباله های خشک / کسب و کار داغ «طلای کثیف»

این روزها گرانی مواد اولیه افزایش قیمت زباله های خشک را نیز در برگرفته است، به طوری که روزنامه باطله، کاغذ و کارتن تا 6 هزار تومان، مواد پلاستیکی 4 هزار تومان، پلاستیک از نوع پت 7 هزار تومان، آهن 9 هزار تومان، نان خشک 6 هزار تومان و... در بازارهای ضایعات مورد معامله قرار می گیرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: امروزه توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار است که کشور ما نیز بدان نیازمند است و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست، کارکنان زن نقش به سزایی در پیشبرد اهداف شهرداری دارند.
شاید بارها درگوشی همراهتان یا فیلم‌های مستند شاهد این لحظه هولناک بوده‌اید که مردم با خیال راحت سوار بر خودروهایشان یا حتی عابران پیاده آسوده‌خاطر در حاشیه کانال یا رودخانه‌ای در حال گذر بودند که ناگهان کف آسفالت خیابان شکاف برمی‌دارد و زمین دهان باز می‌کند و ماشین‌ها و عابران پیاده را در خود می‌بلعد و ما متحیر و خیره به صفحه نمایشگر به دنبال دلیل ماجرا می‌گردیم و از ترس و وحشت به خدا پناه می‌بریم. حال سوال اینجاست متولی جلوگیری این بلایا چه کسی است؟
استاندار تهران با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته در چهار فصل متوالی کاهش نرخ بیکاری را در استان تهران شاهد بودیم گفت: برای اولین بار طبق اطلاعات مرکز آمار شاهد تحقق ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال در استان بودیم که در شهرستان ری ۱۴۶ درصد تحقق اشتغال را داشتیم.
عضو شورای شهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حال رخ دادن است که در مناطق با عکس و مستند به دست من رسیده به طور نمونه در خیابان سیمون بولیوار طی ۲۴ ساعت اطراف زمینی دیوار کشیده شده است و باید از این مشکلات جلوگیری کرد.
دیگر همه می‌دانند که شهرداری تهران در شؤون مختلف کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و گاهی در افول و ظهور دولت‌ها نقش موثر ایجاد می‌کند. مدیریت شهری به بزرگی تهران با جمعیتی که روزها تا 12 میلیون نفر می‌رسد کاری بسیار دشوار و شاق و حساس و لغزنده است که ممکن است دودمان یک جناح سیاسی را برباد دهد و دودش به چشم پایتخت‌نشینان بلکه کل ایرانیان برود.
عضو شورای شهر تهران گفت: ساخت ویلاهای لاکچری فاجعه زیست محیطی در حریم تهران ایجاد کرده که امیدواریم در دولت جدید به این مسأله توجه شود و مشخص شود که این تخلفات چه بلایی بر سر تهران آورده است.
عضو شورای شهر تهران درباره توسعه فازهای جدید بهشت زهرا بیان کرد: قبلا هم 110 هکتار در فاز دوم به مساحت بهشت‌زهرا (س) اضافه شد که طی 10 سال این مساحت نیز کاملاً پر شد و فازهای کنونی نیز با گذشت 12 سال در حال پر شدن است.