شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

فرماندار تهران گفت: افراد برای اخذ مجوز رفت و آمد برون‌شهری تهران از صبح تا ساعت ۱۲ فرصت دارند تا به‌صورت رایگان در سامانه ثبت‌نام کنند، و تنها یک بار در ماه به مدت یک هفته از مجوزی که به نام شخص با پلاک خودروی اعلام شده صادر می‌شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شورای ششمی‌ها اظهار داشت: نشست صمیمانه امروز با نمایندگان شورای شهر برگزار شد که ضمن عرض تبریک به اعضای جدید شورا اعلام همراهی جهت هم‌افزایی در شهر با این افراد صورت گرفت.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند واکسیناسیون شبانه‌ روزی از لغو محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد.
به گفته مسوولان حدود یک سوم تا نیمی از مبتلایان و متوفیان مربوط به تهران است و پایتخت اکنون با مشکلات مختلفی به دلیل کرونا دست و پنجه نرم می کند و مدیریت شهری جدید کار را در حالتی آغاز کرده که کرونا در حال جولان است و تهران وضعیت بحرانی دارد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در حکمی امین توکلی‌زاده را به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب کرد.
مهدی چمران در هفته جاری برای ادامه فرآیند درمانی خود به پزشک معالج خود مراجعه می‌کند و در صورت تایید پزشک، از هفته آتی در صحن شورای شهر تهران حاضر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه مدیریت شهری ششم و شورای شهر در حوزه کاهش معضلات اجتماعی بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ابتدا به مشارکت عمومی تبدیل شود و با مشارکت عمومی امکانات و برنامه‌های شهرداری به کمک بیاید تا مسائل و معضلات جامعه را حل کند.

برمبنای طرح تفصیلی، احداث پارکینگ مورد نیاز برای تمامی ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است و صدور پروانه منوط به تامین پارکینگ است و اگر برای ساختمانی امکان تامین پارکینگ وجود نداشته باشد، باید در شعاع ۲۵۰ متری این فضا تامین شود. حال سوال این است، با وجود برآورده نشدن عدم تحقق فضایی باکیفیت برای زندگی شهروندان به رغم همه این الزمات چه حق و حقوقی از آن‌ها ضایع می‌شود؟​
عضو شورای شهر بیان کرد: روز گذشته جلسه‌ای در منزل چمران با حضور شهردار جدید برگزار شد و وضعیت جسمانی رئیس شورای شهر تهران مساعد و خوب است.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه 1400 شهرداری تهران توسط شورای قبلی مصوب و ابلاغ شده است، ادامه داد: با توجه به اعداد و ارقام این بودجه به‌زودی بررسی و اعمال تغییرات در بودجه 1400 شهرداری تهران توسط شهرداری و شورای شهر تهران در هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.
جهت کاهش مخاطرات در شهرداری منطقه 8 پایتخت حدود20 نقطه با هدف ارتقاء کیفیت فضاها و عرصه‌های شهری به منظور افزایش حضور و فعالیت زنان در شهر و تقویت احساس امنیت آنان در جامعه ساماندهی شده و فاکتورهایی مانند توسعه و طراحی نامتناسب شهری، روشنایی معابر، گذرگاه های خلوت، دسترسی به وسائل نقلیه عمومی و... نیز از جمله شاخص هایی است که مورد توجه قرار گرفته است.
طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی:

مقتدایی خواستار رفع مشکلات تعویض پلاک شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی خواستار پیگیری و حل مشکل عدم امکان اخذ نوبت از مراکز تعویض پلاک شد.
معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در کشور فاقد راه هستند که امیداست با برنامه‌ریزی لازم در اجرای راه برای این روستاها موفق شد.
کیفیت هوای پایتخت امروز (۱9 شهریور) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی، زنان باردار و سالمندان) است.
با حکم شهردار تهران، ابوالفضل فلاح به عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری و علی نصیری به عنوان سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر منصوب شدند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد جدید شورا در ارتباط با نام‌گذاری معابر گفت: ان‌شاءالله با تشکیل جلسات کمیسیون نام‌گذاری در دوره جدید، نام‌گذاری‌های دوره قبل نیز بررسی خواهد شد.