شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

یک جمعیت‌شناس با اشاره به اینکه: حاشیه‌نشینی به حاشیه نشینی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم می‌شود، افزود: حاشیه‌نشینی تنها در مسکن غیرمتعارف دیده نمی‌شود، بلکه فردی هم که در شهر و حتی بالای شهر زندگی می‌کند اما فرهنگ روابط همسایگی و هنجارهای اجتماعی را نمی‌داند هم حاشیه‌نشین است.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: به منظور کاهش مصرف انرژی، روشنایی ایستگاه‌های مترو به نحوی که دید مسافر دچار مشکل نشود و در انجام کارها اختلالی ایجاد نشود کاهش یافته است.
عضو شورای شهر در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: تذکر بنده خطاب به آقای زاکانی شهردار تهران ناظر به بیم و امیدی است که شورای ششم آن را به عنوان دغدغه شهروندان دنبال می‌کند.
رئیس شورای شهر با بیان اینکه هر اقدامی که در این شهر اجرایی شود در کل کشور اثر خواهد گذاشت، گفت:‌ ان‌شاءالله این تأثیرگذاری را همانند سال‌های گذشته شاهد باشیم.

نایب رییس شورای عالی استان‌ها در این باره اظهار داشت: سامانه ۱۸۸۸ از ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵ راه اندازی شده و دریافت کننده نقطه نظرات مردم در چهار قالب انتقاد، پیشنهاد ، شکایت و تقدیر و تشکر است.
شهردار تهران در واکنش به کسانی که در کارزاری غیرقانونی بودن انتصابش را امضا کردند، گفت: آنهایی که این کارزار را امضا کردند اطلاعات ناقص داشتند.

به گفته رئیس کمسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر، تا پایان سال جاری 300 دستگاه اتوبوس شرکت واحد نوسازی شده و همچنین 200 دستگاه اتوبوس جدید هم وارد خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز با شهروندانی مواجه‌ایم که از ما ناراحت و دلگیر هستند گفت: ارائه خدمات، نداشتن دقت‌های لازم برای انتقال نیاز‌های اساسی به مردم و فساد‌های صورت گرفته از جمله این موارد است.

رئیس شورای شهر بیان کرد: امیدواریم زاکانی در این میسر همانند گذشته بدرخشد؛ به مانند نوجوانی و جوانی خود که در جبهه‌های جنگ در سالیان دور حضور داشته است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: برای تعمیرات خودرو وام10 میلیون تومان برای تاکسی‌های پراید، سمند و پژو و 20میلیون تومان برای ون‌ها در نظر گرفته‌ایم که البته این مسأله با مشکلاتی مواجه شده بود که خوشبختانه در حال حاضر در حال به سرانجام رسیدن است و به زودی این اقدام برای تاکسیرانان اجرایی خواهد شد.
عضو شورای شهر گفت: مهمترین محور ما در شورای ششم بحث عدالت اجتماعی است و در بحث عدالت اجتماعی اولویت جدیدمان توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهر تهران است و طبق برآوردی که انجام دادیم حدود ۷۰ تا ۱۰۰ محله کم برخوردار و محروم در شهر تهران وجود دارد.
علوی با تأکید بر اینکه در دستور کار قرار گرفتن رسیدگی به اولویت‌های شهروندان می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر تهران را حل کند، گفت: ان شاءالله بتوانیم با کمک خود مردم مشکلات و اولویت‌های زندگی در کلانشهر تهران را رسیدگی و رفع کنیم.
قصد ورود غیرقانونی یک نماینده مجلس به خط ویژه و متعاقب آن سیلی خوردن سرباز راهور حاضر در ماجرا، تا مدتها در فضای مجازی از داغ ترین هشتک ها بوده است. هشتک محاکمه عنابستانی که از هشتک های با رتبه بالا در توییتر می باشد، نشان داد که مردم از رفتار این نماینده ناراضی هستند و نوع عذرخواهی کردن و استفاده از کلمات؛ و حتی غرور یا فروتنی اش مورد توجه و نظارت دقیق هزاران چشم تیزبین قرار دارد.
در حالی که پیش از این اعلام شده بود فردا (یکشنبه) مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران حاضر و حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران ابلاغ خواهد شد که خبرها حاکی از اینست که حضور چمران در جلسه فردا منتفی است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در توضیح هماهنگی‌های جهانی برای به نتیجه رسیدن آن در ایران گفت: سازمان مدیریت بحران کشور باید هماهنگی‌های آن را انجام دهد و بعد از این وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید هماهنگی‌های بعدی را انجام دهند.

عضو شورای ششم تهران درباره تبلیغات محیطی در پایتخت اظهارداشت: بخشی از درآمدهای شهرداری، از محل واگذاری فضاهای تبلیغات محیطی تأمین شده ولی در چند سال اخیر شهرداری تهران به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده و ساختارها و اهداف اولیه این نهاد فراموش شده است.