آخرین خبر از افزایش قیمت نان

فرماندار تهران اظهار کرد: اینکه آیا قیمت نان تغییر خواهد کرد یا خیر؟ در شورای قیمت گذاری در استان موضوع مطرح شده و در حال بررسی است.
تصویر آخرین خبر از افزایش قیمت نان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد قیومی، درباره افزایش قیمت نان با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت انواع نان به ویژه نان سنگک صادر نشده است، گفت: اما نانوایی‌ها به بهانه استفاده از کنجد، سبزیجات و یا نان های خاص قیمت نان را تغییر می‌دهند.

وی افزود: از ابتدای مهرماه آرد نوع یک برخی از نانوایی‌ها به نوع دو تبدیل شد به همین دلیل برخی از نانوایی ها قیمت نان را افزایش دادند که این اقدام آنها تخلف قلمداد می شود زیرا دولت ما به التفاوت قیمت آرد را هر شب به حساب نانوایان واریز می‌کند؛ لذا هرگونه افزایش قیمتی بدون مصوبه است و شهروندان می توانند افزایش قیمت را گزارش کنند.

فرماندار تهران اظهار کرد: اینکه آیا قیمت نان تغییر خواهد کرد یا خیر؟ موضوعی است که در حال بررسی است. هزینه‌های پخت نان همانند نرخ کرایه های مغازه، دستمزد کارگر و... افزایش پیدا کرده است؛ لذا دولت در حال بازنگری این هزینه‌ها است؛ اما تا زمانی که دولت مصوبه‌ای صادر نکرده باشد نان گران نخواهد شد. در شورای قیمت گذاری در استان موضوع مطرح شده و در حال بررسی است.

قیومی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که دولت تا این لحظه نگذاشته نانوایی‌ها ضرر کنند. شاید سود نانوایی‌ها کم شده باشد، ولی ضرر نکردند. بر همین اساس تا حصول نتیجه بازنگری و صدور مصوبه جدید، ملاک مصوبه قبلی است و هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی است.

منبع: همشهری آنلاین

560023