شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: از سال ۹۸ تاکنون قیمت تاکسی صد درصد افزایش یافته است. راننده تاکسی با وجود اپیدمی کرونا و مشکلات اقتصادی نمی‌توانند اقساط خودروها را پرداخت کنند.
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران بیان کرد: با افزایش مشکلات دنیای مدرن، اجرای ساختمان سبز و معماری پایدار نیز در اولویت سیاست‌های کشورهای توسعه یافته قرار گرفت. استفاده از این نوع معماری، چه در ساختمان‌های جدید و چه در ساختمان‌های قدیمی، مزایای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد.
نائب رئیس شورای شهر تهران درباره عدم حضور مهدی چمران در جلسات شواری شهر بیان کرد: در حال حاضر نظر پزشکان معالج ایشان این است که فعلاً‌ طول درمان را کامل کنند و تا کسب سلامت کامل در صحن شورا حضور نیابند.
در دیدار زاکانی و وزیر بهداشت تاکید شد؛

همکاری شهرداری تهران با حوزه سلامت

وزیر بهداشت در نامه‌ای ضمن تبریک به شهردار تهران برای انتصاب وی بر همکاری بیش از پیش شهرداری تهران با حوزه سلامت تاکید کرد.
سخنگوی شورای شهر گفت: دعوت مردم به استفاده از دوچرخه‌سواری کار بسیار ارزشمندی است، در پارک‌های منطقه ۱۸ مسیر‌های خوبی برای دوچرخه سواری تهیه شده است و به نظر من در بحث دوچرخه سواری باید سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام شود.
عضو شورای شهر بیان کرد: ایجاد محدودیت در استفاده از حمل و نقل عمومی باعث تجمع مردم در یک ساعات خاصی در وسایل حمل و نقلی می‌شود که به جای کنترل کرونا به تشدید شرایط بحرانی کرونایی کمک می‌کند.
استاندار تهران در مورد برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین گفت: بعد از بررسی‌های کارشناسی در شورای فرهنگ عمومی و ستاد کرونای استان و نهایتا کسب تکلیف از ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد نمی‌توان در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این راهپیمایی از هم اکنون اظهار نظر قطعی کرد.
مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران گفت: براساس ابلاغ جدیدی که صورت گرفته مشاغل ضروری مشمول اخذ مجوز، به فرمانداری تهران اعلام شده است و از این لحظه به بعد براساس این شرایط مجوز تردد اعطا می‌شود.
یک عضو شورای شهر تهران گفت: آمدن معاونین و مدیران شهری و رؤسای سازمان‌های شهرداری را نمی‌توان به عنوان جلسه فوق‌العاده دانست و انتقاد شدیدی به جلسه شورا وجود دارد. اگر دستوری نداریم اجازه دهیم کمیسیون ها تشکیل شوند و طرح و لایحه که در نوبت رسیدگی است را بیاورند و با دست پر جلسات را برگزار کنیم.
نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به غیبت مجدد مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جلسه امروز اظهار کرد: آقای چمران باید استراحت کنند تا زودتر بهبودی کامل را پیدا کنند.

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: ۱۷شهریور یادآور روز بزرگی در تاریخ کشور ما است. حضور میلیونی مسالمت‌آمیز مردم در میدان ژاله وقت و برخورد خشن و دژخیمانه‌ای که با حضور مردم صورت گرفت و آن‌ها را به خاک و خون کشیدند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره چرایی کمبود درآمدهای مناطق گفت: با توجه به اینکه اعضای شورای ششم قبل از اینکه انتخاب شوند اعلام کرده بودند تغییراتی را بر روی نرخ عوارض اعمال می‌کنند، این مساله در میزان درآمد تاثیر می‌گذارد و مردم منتظر می‌شوند تا ببینند چه اتفاقی رخ می‌دهد.
نایب رئیس شورای شهر با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما در نظر گرفتن راهکارهای مؤثر برای این موضوع خواهد بود که از شهردار تهران آن را خواستار خواهیم شد.
پرسون از صفر شدن مهم ترین منبع درآمدی شهرداری تهران گزارش می دهد؛

کاهش شدید صدور پروانه ساخت / سازندگان چشم انتظار تراکم فروشی از مدیریت جدید پایتخت

شهرداری تهران یکی از مهم ترین سازمان ها خدماتی در کشور به حساب می آید که در آمد قابل توجهی دارد، اما در عین حال مخارج و نگهداشت شهر نیز با هزینه بالای رخ می دهد، با این حال منابع گوناگونی برای درآمد زایی شهرداری تهران وجود دارد.