شهرداری منطقه ۵ با تاکید بر حفظ باغات کن خبر داد:

برگزاری ششمین جشنواره خرمالوی کن به مدت سه روز/ ️ خط قرمز مدیریت شهری در منطقه ۵ ، تخریب باغات کن است

شهردار منطقه ۵ با بیا اینکه این منطقه اهتمام ویژه ای به حفظ باغات کن دارد از برگزاری جشنواره خرمالوی کن از ۸ تا ۱۰ آذر خبر داد.
تصویر برگزاری ششمین جشنواره خرمالوی کن به مدت سه روز/ ️ خط قرمز مدیریت شهری در منطقه ۵ ، تخریب باغات کن است

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ گفت: جشنواره خرمالو و جشنواره شاتوت از مهمترین و قدیمی ترین جشنواره ها در بافت سنتی کن است که هر ساله پذیرای شمار زیادی از همشهریان عزیز و شهروندان گرامی منطقه ۵ است.

او افزود: طبق طرح تفصیلی کن ۱۱۰۰ هکتار بافت مسکونی و باغی منطقه ۵ است که ۱۵۰ هکتار توتستان و ۱۵۰ هکتار باغات میوه و خرمالوی کن است که منطقه ۵ اهتمام ویژه ای بر حفظ این سنت و جشنواره ها و همچنین حفظ باغات کن دارد.

او افزود : بر اساس اطلاعات موجود محصول خرمالو در مجموع کن و بخش کن و روستاهای اطراف حدود ۵ هزارتن برداشت سالیانه دارد که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این بخش برای حتی صادرات است.

شریفی تاکید کرد: اهمیت حفظ باغات کن بر هیچکس پوشیده نیست و شهرداری منطقه ۵ با کسانی که به این باغات تعدی کنند به شدت برخورد می کند.

او از برگزاری ششمین جشنواره خرمالوی کن خبر داد و افزود: هرساله در این سنوات شاهد برگزاری جشنواره خرمالوی کن هستیم که امسال نیز این مهم به مدت ۳ روز از ۸ تا ۱۰ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر در ضلع شمال شرقی فلکه سوم شهران ،کوچه باغ امید برگزار می شود و از همه شهروندان، هنردوستان، رسانه ها و اهالی فرهنگ و تاریخ دعوت می شود تا از این جشنواره بازدید کنند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: تعداد ۲۰ غرفه در این جشنواره محصولات تولید شده از خرمالو شامل خود این میوه، سرکه خرمالو، شیره خرمالو ، برگه خرمالو، چیپس خرمالو، کیک خرمالو و... را عرضه خواهند کرد و در جریان جشنواره از آثار ثبت ملی ناملموس نیز رونمایی می شود.

منبع: شهرداری

560355