استاندار تهران:

شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک بدون شورا هستند

استاندار تهران گفت: شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک جزو شهرهای بدون شورا هستند که تاکنون برنامه دیدار مردمی در جایگاه قائم مقام شورای اسلامی شهر در این مناطق در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم برگزار شده است.
تصویر شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک بدون شورا هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا فخاری در استان تهران، با اشاره به مشکلات شهرهای بدون شورا در استان تهران اظهار داشت: شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک جزو شهرهای بدون شورا هستند که تاکنون برنامه دیدار مردمی در جایگاه قائم مقام شورای اسلامی شهر در این مناطق در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم برگزار شده است.

وی در خصوص میزان رضایت یا نارضایتی مردم از عملکرد شهرهای فاقد شورا افزود: رضایت مردم بهترین مبنا برای وجود شوراها است اما درحالی‌که قائم مقام نیز قدرت کنترل عملکرد شهرداری‌ها را داشته باشد.

استاندار تهران در ادامه گفت: در شهرهای فاقد شورا قائم مقامی به استاندار محول می‌شود، اما استاندار توان و زمان کافی برای کنترل اوضاع را ندارد و اغلب شهرداران نیز با ایجاد شرایط متعادل تلاش می‌کند، بدون درنظرگرفتن قوانین و مقررات مردم را راضی نگه دارند.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌صورت مطلق نمی‌توان گفت عملکرد شهرداران شهرهای فاقد شورا بهتر است تصریح کرد: فلسفه وجودی شوراها در همفکری و همگرایی ظرفیت‌ها و اتخاذ تصمیماتی خواهد بود که حاصل تفکر و برنامه‌ریزی گروهی است.

منبع: تسنیم

560318