بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

براساس داده‌های به‌روز شده در «جدول جهانی ورلداُمتر»، بیماری کووید-۱۹ (ناشی از کروناویروس) طی شبانه روز گذشته جان ۱۸ بیمار را در کل کشورهایی که آمار رسمی ارائه می‌دهند، گرفته و ۲۶ هزار و ۳۳۲ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۱ هزار و ۹۰۶ بیمار مبتلا به جذام در سال گذشته در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۵۰۳ بیمار جان خود را از دست دادند.
یک روانکاو و روان درمانگر تحلیلی با بیان اینکه بازی کردن جزو جدا نشدنی رشد کودکان است، گفت: کودکانی که می‌توانند بازی کنند، سلامت روان بهتری دارند، به این دلیل که می‌توانند محیط را بیشتر کشف و درک کنند.
دومین دوره پویش «دارو زباله نیست» با شعار "داروهای اضافی تهدیدی برای محیط زیست" با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آسیب به طبیعت و محیط زیست و امحاء اصولی داروها به‌ منظور جمع آوری و دفع صحیح پسماند داروهای تاریخ گذشته و بلااستفاده منازل از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۱۶ تیرماه سال جاری در شهر تهران برگزار می شود.

استاد ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: توصیه بنده به والدین این است که در ماه اول تولد، کودک پسر خود را ختنه کنند؛ چراکه کودکانی که در نوزادی ختنه نمی‌شوند یا دیر ختنه می‌شوند عفونت ادراری در این افراد 20 برابر کودکانی است که در نوزادی ختنه می‌شوند.
معاون درمات وزارت بهداشت از آماده‌باش بیمارستان‌های کشور در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد و اعلام کرد که کارشناسان بهداشتی بر سلامت آب آشامیدنی و اغذیه زائران نظارت دارند.

براساس داده‌های به‌روز شده در جدول جهانی «ورلداُمتر»، کروناویروس (عامل بیماری کووید-۱۹) طی شبانه روز گذشته جان ۶۵ بیمار را در کل کشورهایی که آمار رسمی ارائه می‌دهند، گرفته و ۲۷ هزار و ۹۳۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.
درجه حرارت سیگار در نوک مشتعل مخروطی آن به ۹۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. به دلیل این حرارت زیاد تجزیه حرارتی رخ داده و ترکیبات مضری به وجود می‌آید. دود سیگار شامل دو بخش گازی و بخش ذره‌ای است.