بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

براساس داده‌های به‌روز شده در جدول جهانی «ورلداُمتر»، کروناویروس (عامل بیماری کووید-۱۹) طی شبانه روز گذشته جان ۴۱ بیمار را در کل کشورهایی که آمار رسمی ارائه می‌دهند، گرفته و ۲۷ هزار و ۱۸۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان متولی اصلی بهداشت و درمان زائران در مراسم حج تمتع، در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز اعزام زائران، آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در عربستان را تشریح کرد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

تسهیل تامین داروهای گرانِ تک‌نسخه‌ای/ توصیه سازمان غذا و دارو به پزشکان

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از اقدامات این سازمان به‌ منظور تسهیل تهیه داروهای تک‌نسخه‌ای خبر داد و در عین حال تاکید کرد که پزشکان جهت جلوگیری از تحمیل مشکلات تامین و هزینه‌های سنگین به بیماران، داروهای فهرست رسمی کشور را تجویز کنند.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از بازنگری شیوه‌نامه غربالگری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: به دنبال این بازبینی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه غربال و ارجاع معتادان متجاهر (غوام) راه‌اندازی شده که قرار است به‌زودی در کل کشور از طریق تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه همایش آموزشی توجیهی سرگروه‌های مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه، با تشریح مهمترین مخاطرات در مراسم حج تمتع گفت: ماموریت اول ما خدمت به زائران است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: اهدا اعضای بدن یک جوان ۲۵ ساله اردکانی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، نجات بخش جان سه بیمار نیازمند پیوند عضو شد.
وزیر بهداشت گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرقانونی نظام استکبار، مردم ایران را از دسترسی به برخی داروها و تجهیزات پزشکی محروم کرده است و سازمان بهداشت جهانی باید در این زمینه اقدامی مؤثر صورت دهد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت : امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباسهای نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته در کشور ۹۰ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۳ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۵۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه شش بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
بنابر داده‌های اتحادیه ملی بیماری‌های روانی آمریکا (NAMI)، بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایالات متحده با اختلال دوقطبی زندگی می‌کنند.

حق بیمه سازمان بیمه سلامت برای دهک‌های مختلف درآمدی، بیمه رایگان حدود ۱۰ میلیون نفر از سه دهک پایین درآمدی، وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی، ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور و لزوم افزایش دو برابری اعتبارات درمان ناباروری در ۱۴۰۲ و ... از جمله مباحثی بود که مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به تشریح آن پرداخت.