بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

افتتاح تخت بیمارستانی توسط وزیر بهداشت در فارس؛

افتتاح ۵۳ واحد بهداشتی و درمانی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ۵۳ مرکز بهداشتی، درمانی را در استان های خوزستان و فارس افتتاح کرد و گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح می کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده برای آمادگی در مقابل سوانح و بحران‌ها و پاسخگویی به آنها به ۱۲۰۰ پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور نیاز است.

آمار کرونا در 24 ساعت گذشته در ایران؛

کرونا نفس های ۱۱۷ نفر دیگر را در ایران از شمارش انداخت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛

نظر موافق وزارت بهداشت درباره سفر مسئولانه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نظر موافق وزارت بهداشت درباره سفر مسئولانه خبر داد و گفت: با آقای نمکی درباره سفر در دوران کرونا صحبت کردم او هم موافق بود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هفته اول بازگشایی مدارس چالش مسئله حمل و نقل دانش آموزان حل می شود گفت: دستورالعمل های مربوطه در سرویسهای دانش آموزی و مسایل حمل و نقل صادر و رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز به آنها گوشزد شده است. سیستمهای نظارتی نیز طراحی شده است لذا در این زمینه به خانواده ها اطمینان می دهیم.
رئیس‌جمهور گفت: همان‌طور که در ماه‌های گذشته ثابت کردیم دوگانۀ «نان و جان» و دوگانۀ «سلامت و دیانت» ناصحیح است؛ امروز نیز همۀ ما و دانش‌آموزان و معلمان ثابت می‌کنیم که دوگانگی «سلامت و آموزش» و دوگانگی «خانه و مدرسه» نادرست است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد؛

اهمیت آموزش بهداشتی کوید ۱۹ در تامین سلامت خانواده ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، بر اهمیت آموزش اصول بهداشتی به فرزندان با تلاش والدین برای تامین سلامت خانواده ها و پیشگیری از گسترش چرخه های انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.
دکتر بابک عشرتی در گفت و گو با پرسون:

احتمال افزایش ابتلا به کرونا در 15 روز آینده

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه پس از تعطیلاتی که منجر به افزایش سفر مردم می شود، تعداد موارد مثبت کرونا و بستری نیز افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل برسانیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه داروخانه‌ها ماسک‌ را با قیمت بالا خرید و با سود عادلانه عرضه می‌کنند اما نظارت‌ها بر آنها سختگیرانه است از عرضه ماسک‌های بی‌کیفیت با قیمت بالا در سوپرمارکت‌ها، لباس‌فروشی‌ها و بقالی‌ها انتقاد کرد.
حتی اگر شما دقیقا ندانید دیسک کمر چیست، باز هم به نظر می‌رسد چیزی است که مطمئنا دوست ندارید دچارش شوید. کاملا هم منطقی است؛ زیرا مشکلات سلامتی ناخوشایند و دردناک‌اند، اما مسئله‌ی عجیب این که گاهی دیسک کمر یا به عبارتی درست‌تر، فتق یا بیرون‌زدگی دیسک کمر اصلاً درد ندارد!

رییس هیات مدیره خانه سلامت در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

شهر سالم حرکتی مداوم در راستای ایجاد بهبود محیط فیزیکی و اجتماعی شهر

رییس هیات مدیره خانه سلامت گفت: تمرکز خانه سلامت بیشتر بر محور درمان است. در حال حاضر خانه سلامت در قالب ۱۸ کلینیک و درمانگاه کارکنان و خانواده های شهرداری تهران و شهروندان تهرانی را تحت پوشش قرار می دهد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه داروساز در دسترس‌ترین عضو کادر سلامت است، گفت: سلامت جامعه در گرو ایفای نقش داروسازانی مسئول، متعهد به اخلاق حرفه ای و متخصص است.

کمترکسی را میتوانیم سراغ بگیریم که مشکل دندانپزشکی نداشته باشد پوسیدگی دندانی گویا از بدو پیدایش بشر همراه آدم ها بوده است و این موضوع سبب شده همه ی مردم حداقل در عمرشان یکبار هم شده به دندانپزشک مراجعه کنند.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کادر درمان هجمه رسانه‌ای که قصد داشت نظام سلامت ایران را در مقابله با کرونا ناکارآمد و شکست خورده نشان دهد ناکام گذاشتند.
مقامات بهداشتی چین، استفاده از واکسن‌های کووید 19 در شرایط اضطراری را تأیید کردند تا در کنترل بحران همه گیری ویروس کرونا موفق عمل کنند.