قارچ سینه چیست و چطور درمان می شود؟

عفونت های پوستی ممکن است هر جای پوست اتفاق بیافتد. وقتی اطراف سینه را درگیر می کند، بیماری عفونت قارچ سینه شناخته می شود ، مشکلی که بعد آن خارش و قرمزی پوست سینه تا گردن را فرا می گیرد.
تصویر قارچ سینه چیست و چطور درمان می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بیماری های پوستی متعددی وجود دارند که ممکن است ازار دهنده و دردناک باشند. قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. اگر زیر سینه‌هایتان قرمز و خارش دار یا دردناک شده است در این مقاله‌ می‌‌توانید مطالب بسیاری در رابطه با راش‌ها و قارچ سینه و روش‌های درمان این مشکلات سینه بیاموزید. بهترین مقالات علمی را در مجله پرسون مطالعه کنید.

قارچ سینه یا قارچ پستان ناراحت کننده‌اند و گاه با خارش و سوزش و خشکی پوست و حتی زخم همراه‌ می‌‌شوند. بروز این راش‌ها علل گوناگونی دارد. از التهاب و واکنش آلرژیک گرفته تا شرایط مزمن پوستی یا قارچ‌ سینه.

علل ابتلا به قارچ سینه

وقتی رشد سلول های قارچی از حد معمول بالاتر رود و تعادل سلامتی فرد بهم بخورد؛ یعنی شرایط رشد برای قارچ ها مثل تاریکی، رطوبت، دمای بالا و سایش پوستی، عرق سوزی و آسیب های پوستی فراهم باشد باعث ایجاد قارچ سینه می شود و در صورت عدم درمان و نادیده گرفته شدن و همچنین استمرار شرایط رشد، باعث گسترش قارچ سینه در سایر مناطق پوست می شود.

علایم عفونت قارچ سینه

قارچ سینه میتواند باعلائم زیر همراه باشد :

- درد

- سوزش

- خارش

- جوش های برجسته

- تاول چرکی بدبو

چه کسانی در معرض ابتلا به قارچ سینه هستند؟

-شما در معرض خطر ابتلا به یک قارچ پوست هستید اگر:

-استروئید مصرف می کنید

-یک دوره از آنتی بیوتیک دارید

-چاق هستید یا اضافه وزن دارید

-سیستم ایمنی ضعیفی توسط Hiv / AIDS یا سرطان دارید

-سابقه عفونت پوستی دارید

-سطح بالای قند خون یا دیابت کنترل نشده دارید

درمان قارچ سینه

در صورت ابتلا به قارچ سینه به خصوص نزدیک به نوک سینه باید بلافاصله برای درمان اقدام کنید چون احتمال ورود عفونت قارچی از طریق مجرای نوک سینه به داخل بافت پستان و ایجاد عفونت داخلی بسیار بالا میرود.

پماد درمان قارچ پوستی، کرم ها ، قرص های مخصوص ضد قارچ در تمام داروخانه ها موجود هستند. برای درمان عفونت قارچ سینه خفیف تا متوسط میتوانید از داروهای بدون نسخه موجود استفاده کنید.

یک از رایج ترین انواع پماد درمان قارچ سینه، کلوتریمازول ( مایسلکس ) است که میتوانید مطابق دستور پشت بسته یا راهنمایی دکتر داروخانه از آن استفاده کنید.

یکی از درمان های رایج قارچ سینه که اغلب در فصل تابستان زیاد میشود استفاده همزمان از پماد کلوتریمازول و تریامسینولون ان ان به مدت 1 هفته است.

تمیز و خشک نگه داشتن پوستی که دچار قارچ شده میتواند باعث بهبود سریعتر و کاهش ابتلای مجدد شود.

عفونت قارچی شدید که با داروهای بدون نسخه درمان نشود نیاز به داروهای قوی تر درمان قارچ پوستی از جمله کتوکونازول ( نیزورال ) دارند که نیاز به تجویز پزشک دارند.

در صورتی که بعد از استفاده از داروی ضد قارچ دچار شدت گرفتن علایم پوستی شدید باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

330299

نظرات شما ( 1 نظر )

sara |
دوشنبه 18 مرداد 140013:06
سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید https://youmovise.com/