آخرین آمار کرونا در ایران؛

رکورد‌ وحشتناک فوتی های کرونا/ روند افزایشی شمار مبتلایان

بر اساس آمار‌های رسمی، فوت ۵۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته اعلام شد، این بیشترین تعداد فوتی در یک روز در کشور است.

تصویر رکورد‌ وحشتناک فوتی های کرونا/ روند افزایشی شمار مبتلایان

به گزارش سایت خبری پرسون، بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (دوشنبه، ۱۸ مرداد) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید. متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۵۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۵۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۶ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۲۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. براین اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضع قرمز، ۸۴ شهر در وضع نارنجی، ۲۸ شهر در وضع زرد قرار دارند.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

330580