بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

دورکاری کارکنان در پایتخت مجددا اعمال شود

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: شرایط جدید بیماری کرونا در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر در شرایط کاملاً بحرانی و پر خطر قرار دارد و به نظر می‌رسد دوباره نیازمند اتخاذ دورکاری کارکنان در پایتخت هستیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارائه‌ توضیحاتی درباره ماجرای تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس و سپس بازگرداندن آن به وزرات بهداشت پرداخت.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد

توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت کشور خبر داد و گفت: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط، از متولیان و تلاش‌گران این عرصه به ‌ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

بر اساس مطالعه تیروئید تهران که توسط مرکز تحقیقات غدد پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم طراحی شده و در حال اجرا است، شیوع و بروز بیماری‌های تیروئید و ارتباط تست‌های تیروئید با بیماری‌های قلبی-عروقی و عوامل خطر بوجود آورنده آن نظیر فشار خون بررسی می‌شود.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خبر داد:

افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی در ایام محرم

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی این استان در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.
در وزارت بهداشت سامانه متمرکزی طراحی شده که همه جوانب موضوع اهدا از زنده را در نظر گرفته و این سامانه مراحل آزمایشی خود را طی می کند، تا پس از برطرف شدن نواقص به صورت کامل در کشور اجرایی شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه شنبه) از طریق فضای مجازی، ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی را شامل ۲۰۱ تخت بیمارستانی در تعدادی شهرهای استان لرستان، کرمانشاه و خوزستان افتتاح کرد.

پرسون گزارش می دهد؛

جان انسان چند؟

در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سلامت، قیمت گذاری را به طور صریح افرادی پشت پرده انجام می‌دهند و ما به صورت ضمنی تحت تاثیر آثارش قرار می گیریم و متاسفانه نمیشه از آن فرار کرد یعنی لاجرم که این اتفاق رخ دهد.
پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی، به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور روز پنجشنبه با حضور رییس اوژانس کشور در بجنورد راه‌اندازی شد.