آقایان مسوول کرونا بیداد می‌کند؛ واکسن وارد کنید

متاسفانه سلامتی و اقتصاد جامعه و کشور به واسطه بیماری کرونا رو به نابودی و ویرانی است و مرگ‌و‌میر همچنان افزایش یافته و این بحران کشتار به دست کرونا مهار شدنی نیست مگر با همت و مدیریت صحیح که مسوولان باید، این بلا را تا حد زیادی کنترل کنند و این نیز نیازمند یک مدیریت درست و شایسته است تا روند بیماری کاهش یافته و فکری به حال وضعیت وخیم این بحران کنند.
تصویر آقایان مسوول کرونا بیداد می‌کند؛ واکسن وارد کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، شهراد شاهرخی‌طهرانی نوشت: چرا وزارت بهداشت کاری نمی‌کند و تا این مدت برای مردم آسیب‌دیده از این بیماری کاری نکرده و همچنان دست به سینه نشسته است؟! می‌خواهند چه کنند و چه برنامه‌ای بعد از حدود دو سال از انتشار این ویروس دارند؟! لذا این در حالی است که بر اساس آمارها تنها ده الی یازده میلیون دوز واکسن تاکنون در کشور زده شده است و مردم همچنان نیازمند بسیار شدید واکسن هستند و مسوولان وزارت بهداشت همچنان بی‌توجه!!! همان‌طور که شاهد هستیم دوز اول واکسن با کندی و نامنظمی پیش می‌رود و خدا می‌داند که دوز دوم را مردم چه وقت می‌خواهند دریافت کنند و این نیز در حالی است که بسیاری از مردم ما هنوز دوز اول را هم دریافت نکرده‌اند و این روند همچنان باعث افزایش بیماری کووید در جامعه خواهد شد.

همزمان با خیز دوباره کرونا در ایران موسوم به «موج پنجم» و افزایش روزانه شمار مبتلایان و جانباختگان در هفته‌های گذشته، انتقادهای بسیاری از روند کند واکسیناسیون از طرف مردم در کشور بر پا شده که طاقت از جامعه سلب شده است .مسوولان جمهوری اسلامی از جمله آقای وزیر بهداشت (سابق) و دولت روحانی، رییس‌جمهور (سابق)، طی ماه‌های گذشته با وعده و وعید تولید واکسن داخلی و واردات بیشتر درباره افزایش سرعت روند واکسیناسیون قول‌ها داده‌ بودند که البته آنچه می‌بینیم خارج از واقعیتی است که وعده داده بودند و مردم گرفتار مرگ و میر این پاندمی شدند و مجموع جانباختگان این بیماری در روزهای گذشته به ۹۲ هزار نفر رسید.«که البته دولت جدید» باید تدبیر و همت را به کار گرفته و چاره‌ای کند. بر اساس آمار رسمی مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳۰ دوز رسید که البته توقع بحق و درست مردم در جامعه بیشتر از این آمار است و توقع دارند که مدیران وزارت بهداشت در تسریع واکسیناسیون شدت عمل به کار گرفته و هر چه زودتر دست به واردات واکسن بزنند .

جامعه از لحاظ اقتصادی شدیدا دچار بحران شده و با وجود بیماری کووید ۱۹ که موج پنجم آن را شاهد هستیم، مردم نمی‌توانند با خانه ماندن و قرنطینه کردن خود، مایحتاج زندگی خود را تامین کنند و این موضوع بسیاری از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه را دچار آسیب و بحران کرده و به یک فاجعه بزرگ تبدیل شده است؛ باید راهکاری از جانب مسوولان و نهادهای کارشناسی و پزشکی در بحران کرونا داده شود واین وضعیت را بررسی کرده و اندیشه کنند.

باید بسته‌های معیشتی را برای قشر کم درآمد و متوسط جامعه در این روزگار غم و اندوه و موج پنجم کرونا در نظر گرفت و به اقتصاد این قشر از افراد جامعه سر و سامان داد، در واقع «دولت جدید» باید تصمیمی بگیرد تا در این زمان که واکسیناسیون روند کندی را دارد، مردم طی دو هفته در قرنطینه کامل بمانند و این به شرطی باشد که مایحتاج زندگی افراد ضعیف و متوسط جامعه فراهم شود و مردم از لحاظ مالی و مخارج زندگی در طول این دو هفته مشکلی نداشته باشند و تامین باشند.

در حقیقت جامعه در بحران موج جدید کرونا باید از جانب دولت و نهاد‌های وابسته حمایت شود تا مردم به راحتی قرنطینه شوند و به تدریج این بیماری تا حدودی از کشور خارج شود. اقتصاد مردم به سمت ویرانی است و آمار جانباختگان کرونا رو به افزایش است و جامعه به سمت یک آنارشی پیش می‌رود که فرجام خوبی ندارد، لذا مدیران تلاش خود را دلسوزانه برای هموطنان‌شان به کار گیرند و درصدد واردات واکسن باشند تا کشور و ‌جامعه بیشتر از این آسیب نبیند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: اعتماد

330443