افزایش ابتلا به کرونا در بین کودکان آمریکایی

افرایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در بین کودکان در آمریکا موجب تردیدهایی شد که گونه دلتا باعث بروز جدی‌تر بیماری در بین کودکان می‌شود.
تصویر افزایش ابتلا به کرونا در بین کودکان آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته پزشکان بخش اورژانس بیمارستانی در این کشور، این روزها شمار نگران‌کننده‌ای از کودکان با علائم شدید ابتلا به گونه دلتای کوویدـ‌۱۹ در این بخش‌ها بستری می‌شوند.

همچنین اخبار بیمارستان‌هایی پر از کودکانی که به‌ شدت بیمار هستند در نقاط شیوع کوویدـ ۱۹ مانند ایالت‌های لوییزیانا، تگزاس و فلوریدا در آمریکا شنیده می‌شود.

در بیمارستان کودکان نیواورلینز شمار کودکانی که علائم شدید کووید دارند در دو هفته از صفر به ۲۰ رسیده است.

دکتر مارک کلاین، پزشک ارشد این بیمارستان، در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفت: نرخ بیماری بین کودکان، بسیار بدتر از سال اول همه‌گیری جهانی بوده است.

او گفت: من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. در حالی شاهد بیمار شدن کودکانیم که در سال اول همه‌گیری که گونه دلتا هنوز به میدان نیامده بود، هرگز چنین چیزی ندیده بودیم.

در ایالت فلوریدا نیز دکتر فدریکو لاهام، مدیر پزشکی بیمارستان آرنولد پالمر در اورلاندو و متخصص بیماری‌های‌های واگیردار کودکان، گفت که در دو هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است.

اما به‌رغم این شواهد موردی، پزشکان اطفال می‌گویند: هنوز زود است که بگوییم گونه دلتا برای کودکان نسبت به گونه‌های پیشین این ویروس خطرناک‌تر است.

دکتر روشل والنکسی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، گفت این مرکز مشغول بررسی داده‌ها است تا ببیند آیا گونه دلتا در کودکان موجب بروز بیماری جدی‌تر می‌شود؟

سرایت‌پذیری بالای این گونه ویروس کرونا عامل نگرانی است و این درحالیست که بسیاری از مدارس در آمریکا آماده بازگشایی در هفته های پیش رو می‌شوند.

اداره غذا و داروی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد انتظار نمی‌رود تا پیش از میانه فصل زمستان، واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال در دسترس باشد.

به گزارش ایندیپندنت، دو شرکت تولید واکسن مدرنا و فایزرـ‌ بیوان‌تک در ماه مارس آزمایش واکسن‌های کوویدـ۱۹ برای کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کردند. نتیجه این آزمایش‌ها در فصل پاییز از راه می‌رسد و اداره غذا و داروی آمریکا باید این نتایج را تایید کند تا این واکسن‌ها مجوز استفاده اضطراری دریافت کنند.

منبع: ایسنا

330482