بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تنها از طریق مصرف میزان بالایی از ویتامین C انجام نمی شود بلکه گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی، شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت بدن فراهم می سازد.

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است احساس درد قفسه سینه را به وجود آورد و به قلب ربطی نداشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پیش از این دغدغه خانواده‌ها صرفا تعلیم و تربیت بود که امروز دغدغه معیشت نیز به آن اضافه شده است، گفت: مشکل امروز کشور کمبود بودجه نیست بلکه از بی‌تصمیمی و سوءمدیریت رنج می‌بریم.
رییس جمهوری سالمندان، بیماران زمینه‌ای و صعب‌ العلاج و کادر درمان را در اولویت دریافت واکسن کرونا اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت مکلف شد واکسن مورد تایید و نیاز را در اسرع وقت تأمین کند.
دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و محقق اصلی واکسن ایرانی کرونا درباره آخرین مراحل تولید واکسن ایرانی و تهیه واکسن از کشورهای دیگر توضیح داده است.
وزیر بهداشت گفت: در زمینه تامین واکسن کرونا دو مناقصه بزرگ ملی برگزار شده است، طبق برآوردها علاوه بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسنی که از سبد کووکس دریافت می‌کنیم، برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم نیازمند واکسن بیشتری هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم همه فشارها و همه مضایقی که علیه ایران ایجاد کرده اند، از بهترین و مطمئن ترین منابع تولید واکسن کرونا در دنیا واکسن می خریم. البته هیچ جای دنیا هنوز درباره واکسن تولید شده قسم نمی خورند.

نگاه سیاسی به حوزه بهداشت و درمان، یک نگاه مخرب است که از یک سو تلاش بسیاری از پژوهشگران را عملا زیر سئوال می برد و از سوی دیگر اینکه این نوع نگاه می تواند در کار پژوهشگران تاخیر و حتی ناامیدی ایجاد نماید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۵۳ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن نداریم، گفت: هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت درمان همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه‌ریزی کردند هم واکسن از داخل و خارج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هم امیدواریم واکسن داخلی در ماه‌های آینده به تولید برسد.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: مشکل ایران در واردات واکسن کرونا، به دلیل نپیوستن به FATF نیست؛ بلکه دلیل آن، تبعیت سازوکارهای بین‌المللی مانند کواکس و حتی FATF از تحریم‌های آمریکاست.
عبدالمجید شیخی گفت: چه بسا صهیونیست ها با واکسن کرونا به دنبال نسل کشی باشند چرا که صهیونیست نمی خواهد سر به تن هیچ کسی در منطقه غرب آسیا نباشد و به خصوص مسلمان و شیعه اثنی عشری ضد اسرائیل در منطقه نباشد و بهترین راه ترور مردم صدور یک ماده خوراکی تزریقی است چرا که از فقیر تا کبیر واکسن خواهند زد.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور با اشاره به ویژگی های ویروس جدید کرونا،گفت: افزایش 70 درصدی قدرت انتقال و افزایش قابلیت اتصال ویروس به سطح سلول‌های بدن ازجمله ویژگی های خاص کرونای جدید است.

وزیر بهداشت با اشاره به نامه اش برای قطع پروازهای بین ایران و انگلیس گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو در سال جدید میلادی، باید تست های سریع در فرودگاه های بین المللی کشور که پرواز خارجی دارند برای مسافران ورودی، اجباری شود.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

آثار تحریم‌ها بر تولید واکسن ایرانی کرونا / فایرز و مدرنا فعلا اولویت نیست

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا با اشاره به اقداماتی که برای تولید واکسن ایرانی کرونا صورت گرفته است، در عین حال درباره آثار تحریم‌ها بر ساخت واکسن گفت: هرجا که بفهمند می‌خواهیم به فناوری دست پیدا کنیم تا نیاز داخل را مرتفع کنیم، جلوی آن را می‌گیرند.