بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در نشست امروز فراکسیون زنان مطرح می شود؛

حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات زنان پرستار

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های هفته جاری این فراکسیون به مناسبت روز پرستار گفت: مسائل و مشکلات زنان پرستار با حضور جمعی از پرستاران و معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست فردای فراکسیون بررسی خواهد شد.
یک سیاستمدار بلژیکی به طور تصادفی با پیامی در توییتر قیمت واکسن های تولید شده کرونا را افشا کرد اما پیام توئیتری او مدت کوتاهی بعد از انتشار، حذف شد.
هیچ شهری در ایران «قرمز» نیست براساس اطلاعاتی که نرم‌افزار ماسک در خروجی خود قرار داده است، دیگر هیچ شهری در ایران وضعیت قرمز کرونایی ندارد.
یک متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به برگزاری مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیمهای پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی، نسبت به برگزاری جشنهای خیابانی در صورت پیروزی تیم ایران و در شرایط همه گیری کرونا هشدار داد و گفت: برگزاری چنین تجمعاتی یعنی گسترش بیشتر اپیدمی و به هدر رفتن تلاش‌هایی که طی سه هفته‌ گذشته به کاهش موارد مرگ و بستری منجر شد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۷۵ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونا نداریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونا نداریم و فقط ۴ شهر کردکوی، بافق، آمل و گلوگاه نیازمند توجه ویژه هستند و در آستانه قرمز شدن قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

احتمال ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۱۹ در روزهای شنبه و یکشنبه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: در صورت تصویب این ستاد محدودیت تردد خودروها در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۲۱ به ۱۹ تغییر می کند و اصناف نیز باید از ساعت ۱۸ تعطیل باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری مردم نمودار کرونا در کشور نزولی شده است اما خطر بر طرف نشده است، ویروس کرونا در اروپا جهش پیدا کرده است. نگرانی جدی مراسم شب یلداست و اگر مردم با بی خیالی دور هم جمع شوند، غول کرونا بیدار و آتش این بیماری شعله ورتر می شود.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۲۱۳ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۲۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

معاون پرستاری وزیر بهداشت:

۴۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از حدود ۲۰۰ هزار پرستار در کشور، ۱۴۴ هزار پرستار در بخش دولتی و ۶۰ هزار پرستار در بخش خصوصی فعالیت می کنند و از ابتدای شیوع کووید۱۹ حدود ۴۵ هزار پرستار به این بیماری مبتلا شدند.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دستگاه فوق پیشرفته پت اسکن در تشخیص درمان بیماران سرطانی موثرتر است

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است. با تشخیص‌های این دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی موثرتر خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

جان باختن ۲۲۳ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۲۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.
با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت؛

خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه افتتاح شد

خط تولید داروی رمدسیویر(داروی ضد ویروسی درمان کرونا) در قالب دوازدهمین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت "آیین پویش ملی ره سلامت" به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت دانش بنیان روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه رسما افتتاح شد.