بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

ممکن است به نظر برسد که بهترین راه برای ماندگاری بیشتر غذا این است که در اولین فرصت پس از خرید، آن را در یخچال بگذارید، اما برخی از غذاها هستند که در یخچال با سرعت بیشتری کهنه می‌شوند، طعم و بافت خود را از دست می‌دهند، یا به‌سادگی سیاه می‌شوند.
با گسترش بیشتر ویروس کرونا در چین، در پایتخت و شهرهای بزرگ این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و مقررات سخت‌تری وضع شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۲۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۸۱۴ نفر رسید.

اگر از چربی ‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده‌ اند خسته شده‌اید و می خواهید خوش اندام تر شوید، باید بدانید چاره‌ کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه‌ سالم و داشتن تحرک بدنی باشید البته باید بدانید هیچ ماده‌ غذایی یا روش معجزه ‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل نیاز به اراده و برنامه ‌ریزی درست دارد.

به گفته یک داروساز گیاهان دارویی خالی از ضرر و عارضه نیستند و برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می‌کنند، مصرف آنها همیشه مفید نیست و استفاده از دوز بالای آنها می‌تواند باعث مسمومیت شود و یا نارسایی کبد یا کلیه و حتی مرگ را در پی داشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش موارد فوت روزانه کرونا به زیر ۱۲۰ نفر خبر داد و گفت: خبرهای خوشی برای تامین واکسن در راه است اما مهمترین اقدام، حماسه تولید واکسن ایرانی است که از نمونه های خارجی هم بهتر خواهد بود. تست انسانی دومین واکسن ایرانی هم هفته آینده شروع می شود.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت:چیزی که ثابت شده باشد و مطالعه کرده باشیم که ویروس کرونای انگلیس وارد ایران شده نبوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد چرا که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است و هزینه‌ها ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده، در حالی که درآمدها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، به واکسن دسترسی پیدا کند، گفت: اولویت‌ها را وزارت بهداشت تعیین و شفاف اعلام می‌کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا جان ۱۳۴ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه تاثیر تحریم در خرید واکسن ممکن است موجب گران‌تر شدن خرید ما شود، اظهار کرد: البته این را هم بگویم که واکسنی به غیر از کواکس را هر زمان وزارت بهداشت ما اعلام کند که مورد اعتماد است ما حاضریم آن را خریداری کنیم
آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۸۰ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۱۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۷۱۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.