بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برای خرید و تولید واکسن کرونا در حال اقدام است و این واکنش وزارت بهداشت به اظهارات ضد واکسن است و افرادی که نمی‌خواهند واکسن کرونا بزنند، می‌توانند این کار را انجام ندهند.

رییس جمهوری گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته در هفته‌های آینده با خرید واکسن و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تردد گسترده خودروها و ماشین های سنگینی که از عمر مفید آن ها گذشته و موتورسیکلت های دیزلی از یک سو و تجمع کارخانجات در سطح کلانشهرها و اعطای مجوز ساخت ساختمان های بلند مرتبه از جمله مهم ترین دلایل تشدید معضل آلودگی هوای کلانشهرها است.
در نتیجه بیماری کرونا، نظام سلامت، درمان  متحول شد. بیماری کرونا به این موضوع کمک کرد که محدودیت ها و ضعف مدیریتی و سومدیریتی در ساختار نظام سلامت کشور برملا شود و بیش از بیش زیر ذره بین رسانه ها  و متخصصین قرار گیرد.
مجری بزرگ ترین مطالعه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی در ایران، نسبت به افزایش سهم بیماری های قلبی عروقی از کل علل مرگ در ایران هشدار داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۰۱ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۵ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

آغاز پیک سوم کرونا در مازندران / ۴۰۱ شهر زرد و ۴۳ شهر نارنجی در کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر لزوم کنترل مرزهای کشور و رصد ویروس جدید کرونا که اروپا را در بر گرفته است، در عین حال از روند نزولی کووید۱۹ در کشور خبر داد.

بازتاب جهانی واکسن کرونای ایرانی:

از بایکوت خبری تا شکست رسانه‌های غربی

علی‌رغم تلاش‌های بسیار رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و رسانه‌های معاند برای بایکوت و تحریف خبر تولید و تست اولین واکسن کرونای ایرانی، این رسانه‌ها نتوانستند این حقیقت زیبا را که واکسن ایران نتیجه بخش بوده و هیچ آثار و علائم منفی هم به جا نگذاشته است را کتمان کنند.
نوشیدن یک فنجان چای داغ علاوه بر فواید متعدد تسکین‌دهنده روح نیز محسوب می‌شود، گرچه مصرف متوسط چای برای اکثر آدم‌ها یک انتخاب بسیار سالم است، اما بیش از ۳-۴ فنجان در روز می‌تواند مضراتی برای افراد جامعه به همراه داشته باشد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو، از اجرای مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا روی ۵۰ هزار نفر داوطلب در بهمن و اسفند خبر داد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.