بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۴۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۹۵ نفر رسید.

رئیس انستیتیو پاستور ایران از انجام مرحله ۲ کارآزمایی واکسن کرونای این مجموعه خبرداد و گفت: با بررسی مزایا و معایب واکسن فایزر، خرید آن عاقلانه نیست.

واکسیناسیون سراسری در قاره سبز آغاز شد. از پرستاران خانگی در فرانسه تا بیمارستان‌ها در لهستان، از سالمندان اروپایی تا خدمه آن‌ها در خانه سالمندان در اولویت واکسیناسیون اروپایی‌ها قرار گرفتند.
محمد مهاجری فعال اصولگرا در توییتی پرسید که «آیا راست است ستاد اجرایی فرمان امام برای فروش واکسن کرونا از دولت یورو می‌خواهد نه ریال؟» رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد هم در توییتی به این سوال پاسخ داد.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دوشنبه در پنجاه و یکمین جلسه این کمیته تاکید کرد که منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به جهت تاثیر مثبت در کنترل بیماری ادامه خواهد داشت.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان تشخیص ویروس کرونا جهش یافته در ایران وجود دارد، از همه مسافران انگلیس و اروپا در فرودگاه تست سریع و از موارد مشکوک تست دقیق تر «پی سی آر» گرفته و بررسی می‌شود و تاکنون موردی از این ویروس در ایران تایید نشده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران :

برگزاری مراسم و تجمع مذهبی در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) به صورت حضوری ممنوع شد

روح الله عبداللهی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) و ابلاغ دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا در کلیه شهرها و شهرستانهای استان تهران که وضعیت آنها قرمز و یا نارنجی اعلام شده است به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش مرگ ناشی از تجمعات مردمی برگزاری هرگونه مراسم و تجمع مذهبی به صورت حضوری ممنوع می باشد.
وزیر بهداشت از کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ‌و میر روزانه کرونا در کشور خبر داد و گفت: این افتخاری است که با همدلی و وفاق بین وزارت بهداشت، بسیج، دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم به دست آمد.