بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همه آن‌ها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت پایان یافت.
دانشمندان این حوزه بر این باورند که برای ادامه کار و درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج، پروژه استفاده از پیام رسان برای معالجه بیماری‌ها باید از تکنیک ژنوم ژنتیک که برنده جایزه نوبل ۲۰۲۰ در شیمی شده است، بهره بگیرد و با ترکیب این پیام رسان با تکنیک ژنوم می‌توان با یک یا دو تزریق مقاومت بدن در مقابل اچ آی وی، بیماری‌های خونی و سرطان را ایجاد کرد.

حمید عمادی گفت: آن ویروس خاص جهش یافته‌ای که منجر به قوی‌تر شدن ویروس شده که الان ما به عنوان ویروس جهش یافته انگلیسی آن را می‌شناسیم ممکن است فضای عمومی و اماکن ما به این ویروس‌ها آلوده باشد. اما واقعیت این است که از نظر بالینی تا سراغ آزمایش نرفته باشیم نمی‌توان تشخیص داد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در گفت وگو با پرسون:

گام بلند صنعت داروسازی در راستای جهش تولید

در سال جاری ۱۶۸ محصول را به بازار عرضه کردیم که 40 محصول از این ۱۶۸ محصول برای اولین بار به بازار دارویی کشور عرضه شد و این‌ محصولات مجموعاً بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.
هنوز هم مردم جزیره با وجود دو ماه بدون کرونا، پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، ستاد کرونا فعال است و مراسم‌ با کمترین جمعیت برگزار می‌شود.

سعید نمکی در روز چهارشنبه در نامه به عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت:‌ باتوجه به بروز و شیوع نوع موتاسیون یافته ویروس COVID-۱۹ در استان خوزستان و افزایش سریع موارد، ضروریست دستور فرمائید به نحو مقتضی کلیه مرزهای ورودی و خروجی استان به کشور همسایه عراق تا اطلاع ثانوی مسدود شود.
در صورتی که تمام پول درنظر گرفته شده به واکسن کرونا به واکسن مدرنا اختصاص داده شود با دلار در بازار آزاد ( تقریبا ۲۵ هزار تومان) تنها دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایران قابلیت استفاده از واکسن را خواهند داشت.
یک نماینده مجلس گفت: هیچ واکسنی نه در مجلس، نه درمانگاه مجلس یا بیمارستان خاصی برای تزریق نمایندگان وجود ندارد، اطلاعی ندارم که شاید نماینده‌ای در حوزه انتخابیه یا شهرش این واکسن را دریافت کرده یا نه، اما در مجلس و به صورت خاص برای نمایندگان همچین سهمیه قائل شده باشند صحت ندارد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تزریق واکسن کرونا برای ۱۰ هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: محموله بعدی واکسن نیز کدگذاری شده و براساس اولویت های اعلام شده به افراد تزریق می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با توجه به شیوع کرونا، یکی از مهمترین مواردی که نباید در بین مردان، مورد غفلت قرار گیرد، پرداختن به آسیب های روانی است که آنها و در شرایط بسیار ناهموار اقتصادی کرونا، تحمل می کنند.
کاشف واکسن کرونا تاکید کرده که ویروس کرونا آمده که بماند و خودبخود از بین نخواهد رفت و دستکم تا 10 سال آینده زندگی اجتماعی بشر با هراس از امکان شیوع این ویروس، گره خورده است.
پرسون از عادی انگاری کرونا و مشکلاتش می گوید؛

تا الان کرونا نگرفتم، پس دیگه نمی گیرم!

موج چهارم کرونا در راه است و عده ای با ساده انگاری و حتی عادی انگاری این اپیدمی در به خطر انداختن جان دیگران حرکت می کنند . حرکتی خطرناک که خودشان هم از آن خبر ندارند.
بخشدار بندر امام خمینی(ره) گفت: با توجه به مصوبات کرونایی بندرامام خمینی(ره) مسیرهای ورودی از سمت آزادراه خلیج‌فارس اهواز - بندر امام‌‌ خمینی و شادگان -آبادان تا اطلاع بعدی، مسدود شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تغییرات ویروس کرونا در جهش‌های جدید گفت: بیماری‌زایی ویروس و شدت درگیر کردن بافت‌های مختلف بدن بیشتر شده است و از همه مهمتر، این ویروس تمایل به مبتلا کردن سنین پایین‌تر نیز پیدا کرده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از خروج یک توده هشت کیلویی از شکم یک بیمار طی عمل جراحی موفقیت آمیز در این شهرستان خبر داد.
چشم ها بخش بسیار ظریف و حساس بدن هستند. مراقبت نکردن از چشم ها می تواند قدرت بینایی را در معرض خطر قرار دهد. با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهای مناسب جهت مراقبت از بینایی بیشتر و بهتر آشنا کنیم .
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.