بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

میگرن یک بیماری آزار دهنده است که می‌توان برای درمان آن به جای استفاده از مسکن‌های شیمیایی از نوشیدنی‌های مفید استفاده کرد.

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

تبعیض نژادی، سلامت مردم آمریکا را نشانه رفته است

با وجود این که یکی از رؤسای جمهور آمریکا سیاهپوست بوده است اما آمریکا هنوز نتوانسته از تفکر تبعیض نژادی فاصله بگیرد و شاکله فکری آمریکا همچنان بر پایه تبعیض نژادی استوار است و این تبعبض نژاد بر واکسینه کردن و سلامت مردم آمریکا سایه افکنده است.
اگر در زمینه مناسبت‌ها برنامه‌ای جامع وجود داشته باشد و پیرامون آن قاطعیت و اراده‌ای فراگیر صورت گیرد احتمالا شاهد موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود و چه بسا قبل از واکسیناسیون همگانی زنجیره ابتلا قطع شود.
رئیس جمهور پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند واکسیناسیون در کشور تاکید کرد که با ورود محموله جدید واکسن، تلاش شود روند واکسینه کردن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای، تا پایان امسال تکمیل شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مژده را به مردم ایران می‌دهیم که در دو تا سه ماه آینده یکی از قطب‌های بزرگ تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.

در پی انتشار شایعه خبری در فضای مجازی در مورد بدحال شدن و بستری سه تن از پرستاران بیمارستان امام(ره) ساری به دنبال تزریق واکسن کرونا ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تکذیب این خبر گفت: طبق بررسی انجام شده تاکنون هیچ گزارشی از مراکز درمانی مبنی بر بستری واکسینه شدگان به خاطر بروز عارضه جدی واکسن کرونا نداشتیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای حل کردن مشکل ورود برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی به کشور، مقرر شد تا مسافران تنها از آزمایشگاه‌های منتخب مورد تایید وزارت بهداشت نتیجه این آزمایش را برای انجام پروازها آن هم به صورت آنلاین ارائه دهند.
دفترچه بیمه درمانی تامین اجتماعی کم کم برچیده می‌شود. از اول اسفندماه برای دریافت خدمات درمانی نیاز به این دفترچه‌های کاغذی نیست که بیش از نیم قرن همراه بیمه شده ها بود و گاهی به آن دسته چک درمانی می گفتند. تا یک هفته آینده، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی تنها نیاز به ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی دارند.
بسیاری از افراد منتظر دریافت واکسن کوید۱۹ هستند تا بلکه بتوانند از شر عوارض مهلک این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند. اما باید گفت که تزریق این واکسن‌ برای همه واقعا خوشایند نیست و برای برخی عوارض نامطلوب، البته موقتی، دارد.
وزیر بهداشت گفت: به مردم شریف ایران این مژده را می دهم که تا دو سه ماه آینده با تکیه بر لطف خدا و توان دانشمندان داخلی، یکی از قطب های بسیار مهم تولید واکسن کووید۱۹ در منطقه و یکی از صادر کنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.
عضو کمیته علمی ستاد کروناگفت: هم اکنون ورودی بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است و در اواخر بهمن و اسفند با موج پیشرفته تری از کرونا رو به رو خواهیم شد.

حالا واکسیناسیون کادر درمان در بیشتر استان‌‌های کشور آغاز شده. فارغ از همه حواشی کرونا در یک سال گذشته در کشور، احساس اینکه اتفاق مثبتی بعد از یک سال ترس و وحشت و خستگی در بیمارستان‌ها در شرف رخ‌دادن است، احساس مشترک بیشتر کادر درمان است.