ضرورت هماهنگی ارگان‌ها برای ترغیب به واکسیناسیون

کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی با اشاره به اینکه باید به موضوع واکسیناسیون مانند مراسم‌های ملی و... نگاه ویژه داشت، گفت: همچنین در این زمینه ضرورت دارد که همه ارگان‌ها عزم ملی داشته باشند و در بهزیستی مردم با یکدیگر همسو و همراه شوند.

تصویر ضرورت هماهنگی ارگان‌ها برای ترغیب به واکسیناسیون

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین باقری برومند کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی، درباره روش اقناع جامعه و افرادی که واکسن نمی‌زنند و به دلیل صحبت‌های برخی از انجام واکسیناسیون می‌ترسند، گفت: همیشه شفاف بودن با مردم بهترین راه مبارزه با شایعه‌ها و سخن‌پراکنی‌های بی‌مورد خواهد بود. به عبارت دیگر، در زمینه شفافیت باید دلایل معتبر در رسانه‌های معتبر و مراکز واکسیناسیون مبنی بر میزان اثربخشی واکسن‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون تمامی ارگان‌ها باید برای عزم ملی در بهزیستی مردم با یکدیگر همسو و همراه شوند، لذا می‌توان به این موضوع مانند مراسم‌های ملی و... نگاه ویژه داشت و همچنین با تبلیغ‌های گسترده و ساخت تیزرهای مختلف و جذاب باعث ترغیب عموم مردم به انجام واکسیناسیون شد.

برومند با اشاره به اینکه افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در ترغیب به واکسینه شدن موضوعی مهم به شمار می‌آید اظهار داشت: همچنین می‌توان مراکز واکسیناسیون را به گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان تفکیک کرد تا نوع برخورد براساس سن، تحمل و تاب‌آوری هر گروه باشد.

وی جذابیت مراکز واکسیناسیون را موضوع دیگر دانست و گفت: به طور مثال برای جذابیت عمومی در این طرح می‌توان جوایز چشمگیر براساس قرعه‌کشی درنظر گرفت که این موضوع بسیار جاذب است.

کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی ادامه داد: در جایی می‌توان از قوه قهریه بهره برد و حتی تنبیه کاری درنظر گرفت مانند همان روشی که نهادینه کردن کمربند ایمنی برای جلوگیری از حوادث درنظر گرفته شد. از طرفی می‌توان علاوه بر جریمه واکسینه نشده‌ها، از حضور آنان در مکان‌های اداری عمومی جلوگیری به عمل آورد.

برومند افزود: برای مقابله با هجمه‌های گروه‌های واکسن‌گریز می‌توان با ساخت کلیپ و تیزر و همچنین حضور افراد علمی، بازیگران، ورزشکاران و... وضعیت و روش واکسینه شدن جامعه را بهبود بخشید.

کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی مدیریت زمانی و کاری مراکز واکسیناسیون به صورت دقیق و مناسب را از دیگر راه‌های جذب بیشتر برای واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: همچنین آموزش رفتاری و پاسخگو بودن پرسنل حاضر در مراکز واکسیناسیون امری ضروری است، لذا باید اطلاعات پرسنل حاضر در مراکز واکسیناسیون دقیق و مناسب باشد.

منبع: فارس

364823