بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس جمهور سابق فرانسه ترجیح داد زیر دست این جراح ماهر ایرانی عمل شود و پروفسور ایرج گنج بخش سلامتی را به او بازگرداند. رئیس جمهور سابق فرانسه در سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شد. ژاک شیراک بیمارستان «سن پتیه» را به بیمارستان نظامی «وال دوگراس» که معمولاً مقامات فرانسوی عملیات جراحی و پزشکی خود را در آن انجام می دهند، ترجیح داد و حاضر شد تا یک پزشک مشهور ایرانی دستگاه «پیس میکر» را در بالای قلب وی جای دهد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

موفقیت چشمگیر ایران در رقابت جهانی مبارزه با کرونا

در این رقابت بسیار گسترده و عمیق برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ که جامعه جهانی را تهدید کرده است، ایران توانسته هم به لحاظ جانی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اقتصادی در این رقابت علمی برای دستیابی به واکسن و ایمن سازی مردم در مقابل این بیماری که هنوز درمان قاطعی برای آن شناخته نشده است، موفق عمل کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در خوزستان خیز سنگینی از بیماری کووید-۱۹ را داریم و منشاء بیماری اکثرا ویروس موتاسیون یافته است، گفت: مکررا اعلام کردم که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، طوفانی از بیماری کووید-۱۹ با نوع موتاسیون یافته را خواهیم داشت و متاسفانه این اتفاق افتاد.

در گفت وگوی پرسون با اکبری؛ دکترای روانشناسی مطرح شد:

سرنوشت مهدکودک ها در هاله ای از ابهام

اکبری روانشناس گفت: گویا در لابه لای تغییرات غیرضروری قوانین اداری که به نوعی عادت شده، مهدکودک ها هم گم شده اند و آنانکه قبل و بعد از ابلاغ مصوبه مربوط به مهدکودک ها، هنوز در انتظار دستورالعملی مشخص جهت ثبت درخواست نشسته اند به این خلاء واقفند.

به همت بسیج جامعه پزشکی بانه؛

بیماران چشمی در بانه به صورت رایگان ویزیت شدند

مدیر بسیج جامعه پزشکی بانه گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی بانه؛بیماران چشمی در این شهرستان توسط جمعی از چشم پزشکان جامعه پزشکی تهران به صورت رایگان ویزیت شدند.

ویروس کرونا در همین‌ مدت ضربه بزرگی به اقتصادها در نتیجه قرنطینه، کسادی کسب‌وکارها و ابتلا بخش زیادی از نیروی‌کار وارد کرده و بسیاری از افراد جامعه درآمد خود را از دست داده‌اند. در همین ارتباط بسیاری از دولت‌ها تلاش کردند تا با اقداماتی از قبیل گسترش پوشش حمایت‌های اجتماعی، اعطای یارانه، کاهش مالیات و... از افرادی که در نتیجه این بیماری شغل خود را از دست داده‌اند یا ازکسب‌وکارهای درگیر با این بیماری حمایت کنند.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ابتلا به کرونا برای افراد چاق خطرناک است. زیرا افرادی که چاق هستند معمولا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. حتی اگر در شرایط مساوی از نظر تعداد ویروس کرونا قرار بگیرند، افراد چاق‌تر بیشتر در معرض خط می باشند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی۸۳۳۰ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند.

پرسون از واکنش مردم در مورد نوبت واکسن می گوید؛

واکسیناسیون برای سلبریتی ها ضروری است؟

در هفته ای که گذشت آشکار شد که بسیاری از ایرانی ها در انتظار شدید برای اعلام واکسیناسیون عمومی بوده و تبعیض برا ی گروه های خاص را نمی پذیرند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی گفت: مددکاران اجتماعی در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ داشته اند.
وزیر بهداشت گفت: خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادم. داغی برای هیچ فرماندهی بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش را از دست بدهد آن هم به دلیل ندانم کاری و سهل انگاری دیگران. من وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع کن. بجای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده شور خانه.
همواره در بررسی های روزانه مربوط به آمار جهانی بیماری کرونا، به تعداد مبتلایان و تعداد فوتی اشاره می شود و در تمامی گزارش ها رده بندی کشورها نیز بر همین اساس انجام می شود. بر همین اساس، تحلیل وضعیت خوب و بد بودن شیوع بیماری در کشورهای مختلف جهان نیز با توجه به تعداد مبتلایان و فوتی ها صورت می گیرد. در حالی که به نظر می رسد چنین تحلیلی نمی تواند جامع باشد، چرا که تعداد افراد مبتلا و فوتی، به تنهایی نمی تواند معیار خوبی برای تحلیل وضعیت و رتبه بندی کشورها باشد و جمعیت هر کشور نیز بایستی در این تحلیل وارد شود.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.