بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۱هزار و ۷۷۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۲ تن نیز جان خود را از دست دادند.
ویروس‌شناس و رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به طغیان عفونت‌های ویروسی پس از کرونا گفت: برداشتن محدودیت‌های کرونایی احتمال برخورد با یک اپیدمی بزرگ آنفلوآنزا را افزایش می‌دهد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

سازمان انتقال خون ایران از تمامی افراد واجد شرایط اهدای خون از جمله افرادی که دوره یک ماهه بیماری پس از کرونا را سپری کرده‌اند و همچنین داوطلبانی که دوره معافیت اهدای خون پس از انجام واکسیناسیون کرونا را با توجه به نوع واکسن تزریقی پشت سر گذاشته اند دعوت می‌کند تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و بیماران نیازمند به خون را دراین روزهای حیاتی تنها نگذارند
بی‌اطلاعی همراهان بیماران از وجود همراه‌سراها!

پدیده چادرخوابی همراهان بیماران در اطراف بیمارستان

با گشت‌و‌گذاری در اطراف بیمارستان امام خمینی (ره) تهران متوجه شدیم که تعداد زیادی از همراهان بیماران بستری در این مرکز درمانی، به دلیل عدم تمکن مالی، مجبور به برپا کردن چادر در خیابان‌های اطراف مجتمع بیمارستانی شده‌اند؛ اما علت تشدید این امر چیست؟!
نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقداری واکسن‌های آنفلوآنزای مورد نیاز کشور وارد شده است گفت: هنوز واکسن آنفلوآنزای تولید داخل در اختیار سازمان غذا و دارو قرار نگرفته اما بخشی از واکسن‌های مورد نیاز هموطنان وارد شده و در دسترس مردم قرار گرفته و کارهای اداری بخش دیگر آن انجام شده که وارد خواهد شد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نقش و اهمیت پوکی استخوان بر کیفیت زندگی انسان، آن را بیماری خاموشی عنوان کرد که تا بروز شکستگی، به طور معمول هیچ علائم و نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد.

مرگ برخی از افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند، سوالات و ابهاماتی را در بین مردم ایجاد کرده و این مساله باعث شده واکسن گریزان بر ادعاهای سابق خود درباره بی‌نتیجه بودن و با حتی مضر بودن تزریق واکسن در مهار همه گیری کرونا، پافشاری کنند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درگیری کشور با موج جدید کرونا بر اساس احتمالات است. اما جامعه به ویژه وزارت بهداشت باید آمادگی مقابله با موج احتمالی را داشته باشد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.
طی شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۳۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۷ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. آمار ابتلا حاکی از رشد 12 درصدی نسبت به روز گذشته است؛ اما آمار فوتی ها کاهش 8 درصدی داشته است.
در ابتدای این سطور به‌عنوان مددکار اجتماعی‌، حفظ جان و سلامتی مردم از اوجب واجبات است و موضوع اصلی در این راستا مصون‌سازی شهروندان در قبال ویروس وحشی کووید ۱۹ به ویژه انواع جدید آن، که هر از چندگاه بروز و ظهور می‌کند است، هرچند خطاهایی در ۲۰ ماه گذشته در این خصوص صورت گرفته است که منجر به فوت جمع کثیری از هموطنان مظلوم و داغداری خانواده‌های زیادی شده است، قابل اغماض نیست.
در حالی که سازمان استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای، ورود کارمندانی که واکسن کرونا نزده‌‌اند به ادارات را ممنوع اعلام کرده اما معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده که تزریق واکسن کرونا اجباری نیست!
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها گفت: با اجرای این طرح کارکنان دولتی، نهادهای مردمی و شرکت‌های خصوصی که کارت واکسن نداشته باشند باید برای حضور در محل کار هر 72 ساعت یکبار تست پی‌سی‌آر بدهند.

معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص تصمیمات کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ پیرامون بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، توضیحاتی ارائه داد.