بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۶.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۵۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۹۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن سینوفارم به کشور وارد کرده است.
پژوهشکده "lancet editorial" هشدار داده است که در صورت بی‌توجهی به عواقب تغییرات آب و هوایی بر سلامت مردم، ممکن است در آینده شاهد شیوع بیماری‌های عفونی دیگری در جهان باشیم.
ساخت واکسن کرونای یک شرکت آمریکایی به دلیل منطبق نبودن بر استانداردهای نهاد تنظیم‌کننده مقررات دارویی آمریکا، احتمالاً با تأخیر مواجه خواهد شد. این مشکل باعث افت ۱۶ درصدی سهام این شرکت شده است.
پس از تایید کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا مبنی بر تزریق دز سوم واکسن کرونا به شرط گذشت شش ماه از تزریق دز دوم و همچنین طبق همان اولویت تزریق دوز اول و دوم واکسن‌های کرونا در کشور، امروز روابط عمومی وزارت بهداشت از بیش از ۵۶هزار تزریق دُز سوم تا ظهر امروز خبر داد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۳ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۵۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. ۲۲۰ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۹۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه با شرایط موجود موج ششم کرونا حتما در راه است، گفت: به خاطر مسافرت‌هایی که در هفته‌های اخیر بوده، همچنین مخالفت و مقاومت برخی با اجباری بودن واکسیناسیون شاهد افزایش 100 درصدی آمار بستری در مراکز درمانی هستیم.
جامعه در آخرین هفته مهرماه؛

در انتظار عدالت!

آخرین هفته مهر ماه را طوری پشت سر گذاشتیم که آرمان عبدالعالی در انتظار اجرایی شدن حکم اعدامش در راهروهای زندان رفت و آمد می کند تا شاید بخششی هدیه آورده شود و از سوی دیگر دادگاه ولی الله سیف و همدستانش برگزار شده است.
مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد سالمندان کشور از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند و همین مسئله، کیفیت زندگی آنها را تحت الشعاع قرار داده است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به عنوان یک درمان موثر افسردگی در نظر گرفته شود.