بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به نظرم این جریان، شبیه ماجرای مارک درباره لباس‌هاست. مثل بعضی‌ها که وقتی می‌خواهند پوشاک بخرند، برایشان مهم است لباسشان مارک باشد و فقط مارک‌دار بودن را معیار خوب بودن جنس لباس می‌دانند، در موضوع واکسن هم برخی افراد دلشان می‌خواهد مارک خاصی را تزریق کنند...

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۸۱ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۹۷۹ هزار و ۵۴۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۱۷ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
بادام یک میان وعده مغزی است که مدت هاست در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که دو نوع روغن بادام وجود دارد، شیرین و تلخ.
نتایج یک پژوهش نشان داد افرادی که دچار زخم های کبدی پیشرفته ناشی از چاقی، دیابت و اختلالات مربوط به آن هستند، در اثر بیماری کبدی، جان شان را از دست می دهند.
نتایج پژوهشی بین المللی نشان داد خطر مرگ بر اثر سکته مغزی، حمله قلبی و سایر بیماری های عروقی در افرادی که دچار بیماری چشمی آب مروارید می شوند، بیش از یک سوم افزایش دارد.
یک متخصص زنان و زایمان در سنندج با تاکید بر اینکه واکسن کرونا آسیبی به جنین وارد نمی‌کند؛ گفت: در حال حاضر آسیبی از واکسن کرونا به جنین گزارش نشده است.
سی ویکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز سه‌شنبه؛ چهارم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد
در جلسه اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر درخواست استعفای کریم همتی رئیس جمعیت بررسی و با آن موافقت شد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۴۰ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: افرایش قیمت دارو‌ها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی دارو‌ها اجتناب ناپذیر است.

وزیر بهداشت گفت: تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، رصد می‌شوند و متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده‌اند.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران از الزام نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف نسخه کاغذی از او دی ماه خبر داد.
استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال بیشتر شده است، گفت: چون تجمعات زیادتر شده و سطح واکسیناسیون دو دُز به حد مطلوب نرسیده است ،خیلی نگران پیک بعدی هستیم.

شایعات درباره تاثیرات و عوارض منفی واکسن‌های ضد کرونا همچنان دهان به دهان می‌چرخد و عده‌ای از تن دادن به تزریق واکسن اجتناب کرده و یا از این مقوله علمی گریزانند اما از آنجایی که واکسیناسیون تنها راهکار بازگشت به زندگی عادی است، باید این ترس و گریز را به نحوی مهار و کنترل کرد. کشورهای مختلف سیاست‌های تشویقی و تنبیهی را در این خصوص اعمال کرده‌اند تا بتوانند قاطبه جامعه خود را با سیاست واکسیناسیون «اجباری» یا «اقناعی» همراه کنند.
این روزها در حالی بیمناک موج ششم کرونا هستیم که نزدیک به دو سال است که ایران درگیر پاندمی کرونا شده است و طی این مدت بیش از 124 هزار نفر از هم‌وطنان عزیزمان را از دست دادیم. شاید امروز اگر از هر ایرانی سوال شود از اقوام، نزدیکان و آشنایان خود کسی را در کرونا از دست داده‌ای کمتر کسی پیدا شود که نام فردی به ذهنش نرسد.