بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در شرایط غالب شدن سویه امیکرون در کشور و روند تصاعدی مبتلایان آن، هفت شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.
آغاز موج ششم کرونا با شورش اُمیکرون و دوباره روز از نو روزی از نو؛ آمار مبتلایان تصاعدی بالا می‌رود، رنگ‌های قرمز و نارنجی به نقشه کشور بازگشتند و بخش‌های بیمارستانی هم در حال تبدیل شدن به اورژانس‌های تنفسی هستند؛ صحنه شهر اما همه چیز عادی است و کسی نگران تلخی مرگ نیست...

تقریبا ۳۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات فوت می‌کنند. سرطان ریه و سرطان سینه به ترتیب اولین و دومین رتبه در بیشترین آمار فوتی را در این مرکز دارند.
وزیر بهداشت اعلام کرد که عملا وارد پیک ششم شده ایم. توصیه اکید استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن بویژه دز سوم است.
خواص شلغم آنقدر زیاد است که می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد تمام باغچه های خانه خود را شلغم میکاشتند و هر روزه از آن استفاده می کردند .
تیمی از پژوهشگران با بررسی هشت داروی مختلف مورد استفاده علیه ویروس کرونا و انجام عملیات کشت سلولی در آزمایشگاه به طور دقیق موفق به شناسایی دلیل ابتلای افراد به کرونای خفیف به واسطه سویه اومیکرون شدند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون مانع از ابتلاء فرد به کووید-۱۹ نخواهد شد، بلکه از شدت بیماری خواهد کاست، گفت: حال حاضر سویه غالب در کشور اُمیکرون است و زمان درگیر شدن یک فرد به این سویه به ۱/۵ تا ۳ روز کاهش یافته است.
دکتر آیسان نوزاد متخصص طب ایرانی اظهار کرد: تغییر در روندسالم بدن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود؛ برای مثال بروز یبوست و عدم کارکرد مناسب روده‌ها علت مهم بسیاری از مشکلات همانند سردردها، تشدید کمر درد، بروز مشکلات پوستی مثل جوش‌ها می‌شود.
محققان "کالج دانشگاهی لندن" در مطالعه اخیرشان از نقش گروهی از ژن‌ها که نقش اساسی در ساخت اجزای سلول‌های ما دارند و می‌توانند بر طول عمر انسان نیز تاثیر بگذارند، خبر داده‌اند.
در تعریف نحوه ایجاد "زخم معده" باید گفت در معده ما یک‌ لایه ضخیم از مخاط وجود دارد که معده را از شیره‌های گوارشی محافظت می‌کند که فوق‌العاده اسیدی هستند و در هر زمانی در ترشح مخاط به‌وجود می‌آید، شیره‌های گوارشی بافت‌هایی را که به معده نزدیک است تحلیل می‌برد و همین امر باعث ایجاد زخم معده می‌شود.0
سلامت مغز مسأله‌ای نیست که توجه به آن را به دوران پیری موکول کنیم. در دوران جوانی فرصت‌های زیادی برای جلوگیری از بروز زوال مغز و آلزایمر در دهه‌های بعدی زندگی وجود دارد که در صورت غفلت آن‌ها را از دست خواهید داد.
تقریبا ۲ سال از شیوع کرونا می‎گذرد؛ یک نوع بیماری ویروسی که جهان را در همه ابعاد تحت‌تأثیر خودش قرار داد و سیستم درمان بیشتر کشور‌ها را واداشت تا همه توجه خود را صرف آن کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱هزار و ۸۵۱ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۹ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به لزوم واکسیناسیون افزود: نزدیک به ۶ میلیون نفر از افراد واجد شرایط، برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.