چه میزان از واکسن‌های کرونای موسسه رازی مصرف شد؟

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به خرید پنج میلیون دز واکسن کرونای تولیدی این موسسه به ارزش ۹۲۰ میلیارد تومان، گفت: سه میلیون دز از این واکسن‌ها هم به دلیل کنترل بیماری خریداری نشد
تصویر چه میزان از واکسن‌های کرونای موسسه رازی مصرف شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اسحاقی روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید فرآورده‌های بیولوژیک و تحقیق و توسعه دو ماموریت اصلی این مجموعه است، اظهار کرد: این موسسه در طول سال‌ها فعالیت خود موفق به تولید واکسن‌های زیادی در حوزه دام و طیور و انسانی شده است.

وی ادامه داد: این موسسه از مجموع ۹ واکسن انسانی تولید داخل هفت مورد را تولید می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، ۹۰ درصد واکسن‌های دامی کشور که سالانه چیزی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دز است هم در این موسسه تولید می‌شود.

وی همچنین به دستاوردهای این موسسه در حوزه تولید واکسن‌های طیور هم اشاره کرد و افزود: موسسه رازی سالانه ۳.۵ تا چهار میلیون دز واکسن طیور کشور را در کنار بسیاری از فرآورده‌های آزمایشگاهی و سرم‌های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی تولید می‌کند.

رییس موسسه رازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه موسسه رازی در تولید واکسن کرونا هم خوش درخشید، افزود: در مجموع پنج میلیون دز از واکسن تولیدی این موسسه به ارزش ۹۲۰ میلیارد تومان خریداری شد که متاسفانه پرداخت مبلغ آن بیش از یکسال زمان برد.

اسحاقی گفت: علاوه بر این سه میلیون دز دیگر هم تولید شده بود که به دلیل کنترل بیماری خریداری نشد.

وی با گلایه از اینکه قیمتی خرید برخی از واکسن‌های این موسسه به اندازه قیمت تمام شده آنها هم نیست، گفت: به عنوان مثال هر واکسن فلج اطفال امسال به قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد در صورتی که قیمت تمام شده آن بیش از شش هزار تومان است.

این مسئول توضیح داد: باید در بحث خرید تولیدات و قیمت آنها حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد تا موسسه بتواند اهداف خود را در بحث تولیدات جدید، تحقیق و توسعه و ... به درستی پیگیری کند.

اسحاقی در ادامه به تفاهم نامه هشت سال پیش این موسسه با شهرداری کرج در خصوص واگذاری بخشی از اراضی شمال موسسه برای ساخت یک بلوار اشاره کرد و گفت: شهرداری در قبال این واگذاری از سوی موسسه متعهد شده بود چهار ساختمان آزمایشگاهی و تحقیقاتی بسازد که به جز ساخت اسکلت اولیه یک ساختمان هنوز مابقی تعهدش بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

506797

مطالب مرتبط