بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

روزی نیست که خبری از کرونا منتشر نشود. حالا سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام XE متولد شده است که در حال فتح کشورهای جهان است و تاکنون در انگلستان، هند، ژاپن، چین و تایلند شایع شده است.
استفاده از دهانشویه برای خلاص شدن از طعم تند یا تلخ و نامطبوع پس از خوردن یک وعده غذایی که ممکن است حاوی پیاز یا سیر در وعده افطار در ماه رمضان باشد، به منظور احساس طراوت رایج است.
سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد چندین مورد از ابتلا به دو زیرسویه جدید از سویه بسیار واگیر اُمیکرون کروناویروس را پیگیری می‌کند تا معلوم شود آیا این زیرسویه‌ها واگیرتر یا خطرناک‌تر هستند یا نه.
بانک مرکزی در ادامه روند تخصیص ارز برای واردات دارو، امروز معادل یک‌میلیارد دلار به این امر اختصاص داد تا به شایعات مربوط به حذف ارز ۴۲۰۰ دارو پایان دهد.
محمودرضا فقیهی گفت: متأسفانه اطلاعات منسجم و دقیق از بیماران پارکینسون در کشور وجود ندارد و بر همین اساس، فراخوان ثبت اطلاعات بیماران را در اولین گام آغاز کرده ایم.
آسپرین دارویی قدیمی است که در تمام دنیا شناخته شده است. با وجود این، هنوز هم اسرار زیادی را در خود پنهان کرده و فقط هر شخص با توجه به مشکلی که دارد باید از آن استفاده کند.
هیات امنای صرفه جویی ارزی گفت: پیش بینی خرید ۳۵ میلیون دز واکسن ایرانی دیگر برای سال ۱۴۰۱ انجام شده است که خرید آن توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
نواب رئیس کمیسیون‌های امنیت ملی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور بر لزوم تقویت ابعاد نظارتی و انجام بازرسی های لازم برای کنترل دقیق بازار دارو تاکید کرد.
غباری که سایه انداخته است روی سطح شهر هم نتوانسته مانع شود تا از خانه خارج نشوند.