بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو با بیان اینکه همه ساله، در ابتدای سال متاسفانه با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی روبرو هستیم، گفت: از سال ۱۳۹۷ تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۵۰۰۰ مورد از مسمومیت به دلیل مصرف قارچ‌های سمی و خودرو گزارش شده است.
این روزها مشکلات و بیماری های چشمی بسیار شایع شده است از این رو بهزیستی اقدام به برگزاری غربالگری تنبلی چشم کرده است که از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.
یک متخصص ارتوپد عنوان کرد: بیماران متاسفانه در نوبت‌های 6 ماهه و یکساله هستند زیرا شرکت‌ها می‌گویند چون برخی اقلام وارد نشده نمی‌توانند سرویس دهی داشته باشند. ما به شدت در زمینه کمبود تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه هستیم و اغلب بیماران با درد زیاد در صف‌های طولانی هستند و ما هم نمی‌توانیم بدون تجهیزات برای آن‌ها کاری انجام دهیم.
سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به احتمال زیاد همه واجدین شرایط، فارغ از اینکه تاکنون چند دز دریافت کرده‌اند، باید تا پایان سال یک دز جدید هم تزریق کنند.
مصرف زولبیا و بامیه در لحظات اولیه پس از افطار به جهت اینکه دارای قند‌های ساده بالایی است، به سرعت قند خون مورد نیاز را بالا برده وموجب سیری زودرس، کاهش اشتها و حذف وعده اصلی می‌شود.
فناوری‌های جدید حوزه لیزر و مواد پیشرفته سبب شده تا کوررنگی دیگر یک کابوس همیشگی برای مبتلایان نباشد.

وزیر بهداشت، در مراسم تقدیر و تکریم خادمان سلامت نوروزی، گفت: وظیفه داریم در شرایط موجود خدمات اورژانس به روز شود و با مدیریت موجود این کار به سرعت انجام می‌شود.

نتایج تحقیق مشاهده‌ای جدید در بریتانیا نشان می‌دهد مبتلایان به سویه امیکرون کووید ۱۹ علائم متفاوتی را تجربه می‌کنند که معمولا شدت کمتری دارند و مدت‌زمان بیماری نسبت به افرادی که به سویه دلتا آلوده شده‌اند، کوتاه‌تر است.
بهرام عین اللهی گفت: جامعه پزشکی همگام با انقلاب پیش رفته و نقطه عطف و افتخار آن، حضور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس آن هم در خط مقدم جبهه و ارائه خدمات به رزمندگان بوده است. جامعه پزشکی یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تعداد پزشکان در مناطق محروم به واسطه کم بودن حقوق و مزایای آنان بسیار کم است و این مسائل باعث شده که کشورمان در زمینه پزشک با مشکل جدی مواجه شود.
بسیاری از پزشکان معتقدند تعداد زیادی از افرادی که در ظاهر به کرونا مبتلا نشده‌اند، مبتلایان بدون علامت بوده‌اند، در واقع قبل از اینکه کووید موجب عفونت در بدن شود، سیستم ایمنی پدرش را درآورده است و بدون آنکه اجازه فعالیت پیدا کند، در خودش خفه شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آنچه طغیان سرخک در برخی مناطق کشور و برخی کشورهای همسایه ایران می‌خواند گفت: در مناطق تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ‌گونه موردی از سرخک مشاهده نشده است.
همزمان با آغاز فصل گرما احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو هم افزایش می‌یابد که علایمی همچون تهوع، سردرد، دل درد و خون ریزی زیر پوستی دارد.