بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

ضرب‌المثل «به مرگ بگیر تا به تب راضی شوند» حکایت این روزهای سازمان نظام پزشکی است! خروجی دوازدهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی و محاسبه بهای تمام‌شده خدمات پزشکان در سال ۱۴۰۱ حکایت همین ضرب‌المثل است.
یک متخصص کودکان گفت: سرخک احتیاجی به درمان خاصی ندارد اما در کودکانی که دچار نقص ایمنی هستند و یا بیماری خاص دارند این بیماری می‌تواند حالت شدیدتر و حتی کشنده‌تری داشته باشد.
در راستای حفظ سلامت مادر و جنین در ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نحوه استانداردسازی چگونگی تجویز و عملکرد پزشکان و اصلاح روش‌های غربالگری و تشخیصی به خوبی مشخص و معین شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تعرفه‌های پزشکی سال جدید هنوز اعلام نشده است و باید تعرفه‌های در شورای عالی بیمه تعیین و به تصویب هیات وزیران برسد و جلسه تعیین تعرفه‌های پزشکی این هفته یا هفته آینده تشکیل می‌شود.

پژوهشگران و دانشمندان انگلستانی تلاش می کنند تا از فناوری به کار رفته در ساخت واکسن های کرونا برای توسعه راه های درمانی حملات قلبی استفاده کنند.
عفونت گلو می تواند ناراحت کننده و آزاردهنده باشد و انجام وظایف روزانه ما را دشوار کند. این عفونت ها اغلب توسط یک ویروس ایجاد می‌شوند، همان ویروسی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شود.
بیماری‌زایی کووید-۱۹ مستقیما با تخریب سلول‌های اپیتلیال ریه مرتبط است که می‌تواند به دلیل اثرات سیتوپاتیک ویروسی و همچنین، آسیب‌شناسی ایمنی باشد.
سرخک که یک بیماری ویروسی است و راه انتقال آن نیز از طریق تنفس و قطره‌های کوچک تنفسی است، یکی از مسری‌ترین بیماری‌های عفونی است.
این روزها که آمار بیماران و فوتی‌های کرونا در کشور تقریبا نزولی شده است، برای برخی این شائبه پیش آمده که پاندمی کرونا به پایان رسیده است.
استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه علیرغم مختصر افزایش بیماران سرپایی در هفته قبل طغیان کرونا را نداریم و موارد کم کم رو به کاهش است.
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌ها و منشاء واریانت XE کرونا، گفت: در موقعیت مناسب اُفت پیک ششم قرار داریم؛ در این شرایط مردم باید واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز بوستر را هم تزریق کنند. در عین حال باید سطح واکسیناسیون محصلین را هم بالا ببریم.
در شرایطی که هوا سرد یا آلوده است، انجام ورزش‌هایی مانند یوگا که برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن انجام می‌شود مناسب است اما شرط دارد.
مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غربالگری ژنتیک جنین حذف نشده است گفت: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، غربالگری جنین فقط با درخواست والدین و زیر نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود.