بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اکنون، داده‌های در حال ظهور نشان می‌دهند که دوز چهارم واکسن کووید ۱۹ تا حد زیادی محافظت در برابر سویه اومیکرون را افزایش می‌دهد.

تردید درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا و ورود به پیک هفتم

بازگشایی مدارس، یک اقدام شتاب زده؟

یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه اگر رشد افزایشی آمارهای کرونا در روزهای آتی نیز ادامه یابد، می‌توان گفت که روند افزایشی بیماری شروع شده است، در عین حال درباره وضعیت بازگشایی مدارس با حذف ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، گفت: باید در این دو سال تمهیداتی در مدارس از سوی آموزش و پرورش اندیشیده می‌شد؛ پایه کاهش تماس، رعایت بهداشت فردی و گذاشتن فاصله‌گذاری فیزیکی است.
شاید اکثر خانم ها روش های فوری خشک کردن لاک ناخن را ندانند، با دانستن روش های خشک کردن سریع لاک ناخن لذت لاک زدن را از دست نمیدهید و لاک هایتان سریع خشک میشوند.
تغییرات وزن در طول روز برای بسیاری از افراد نگران کننده است. پایین آمدن وزن هنگام صبح دلیل خاصی دارد که آگاهی از آن نگرانی ها را رفع خواهد کرد.
آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا به تازگی ۹ ویژگی دیگر را به فهرست علائم بیماری کووید-۱۹ افزوده که طیف گسترده و وسیعی از علایم این بیماری ناشی از ویروس کرونا را نشان می دهد.
علت اصلی گرانی دارو عدم تامین ارز ترجیحی است. در این شرایط باید یا نبود دارو یا گرانی آن را انتخاب کرد که مسئولان گرانی را ترجیح دادند.
سندروم داون یک اختلال ژنتیکی است که برای برخی از کودکان از ابتدای تولد اتفاق می افتد، اما شما میتوانید با روش هایی از به‌وجود آمدن این مشکل پیشگیری کنید.
سویه جدید XE ترکیبی از ۲ زیرسویه BA.۱ و BA.۲ امیکرون است به این معنا که سویه ترکیبی از ۲ ویروس یا سویه متفاوت تشکیل شده و ویژگی‌های هر ۲ را دارد.
سازمان حج و زیارت از حذف گواهی تست PCR برای زائران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند، خبر داد و تاکید کرد: از این پس فقط با کارت معتبر واکسیناسیون می‌توان به عراق سفر کرد.