سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتهام زنی نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران به بهانه ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین، اعلام کرد که اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط پرهیز کند.
در شرایطی که وزیر خارجه کشورمان رسماً ارسال موشک به روسیه را تکذیب می‌کند و حتی مقامات آمریکائی در تازه‌ترین اخبار خود گفته‌اند موشک‌های ایران به روسیه ارسال شده اما هنوز مورد استفاده قرار نگرفته، از یکطرف رسانه ملی از زبان یک کارشناس جوان که در تلویزیون حضور یافت ارسال موشک از ایران به روسیه را در راستای نظم جدید جهانی و تقابل پیمان مشترک ایران و روسیه با آمریکا ارزیابی کرد و از طرف دیگر یک نماینده مجلس گفت ما این سلاح‌ها را به روسیه می‌دهیم و روسیه در مقابل، به ما سویا و نهاده‌های دامی می‌دهد!
عضویت و حضور ایران در سازمان بریکس برای ۲ طرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ ضمن این‌که بازارهای زیادی را به روی ایران باز می‌کند، این فرصت را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهد که بتوانند از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که از مسیر بریکس میان کشورهای درگیر به نوعی میانجی‌گری کند و با اقداماتی که مبتنی‌ بر منافع طرفین است، خشونت‌ها و درگیری‌ها را به پایان برساند.

رییس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست با تجار و فعالان اقتصادی حاضر در عراق در محل ساختمان سفارت ایران در بغداد گفت: دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل بشود.

نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.
در حالی که حامیان برجام می‌گویند این توافق مرده است، یک روزنامه زنجیره‌ای عنوان کرد که سازوکار ضدایرانی برجام سر جای خود باقی است و سایه آن بالای سر ایران قرار دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ناظر بر لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین را شدیدا محکوم کرد.

وزیر خارجه ایران در دیدار دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به ظرفیت‌ها و امکانات گسترده کشورهای عضو برای تقویت و تعمیق همکاری‌های اقتصادی در راستای توسعه و پیشرفت منطقه اشاره و تاکید کرد تهران از برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو و دبیرکل جدید برای تحقق اهداف سازمان حمایت می‌کند.

سازمان آگهی های پرسون