سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام غیرقانونی آمریکا در مصادره و فروش سهام پالایشگاه سیتگو که جزء اموال و دارایی‌های جمهوری بولیواری ونزوئلا بشمار می رود را مغایر حقوق بین‌الملل دانست و آن‌ را محکوم کرد.

مقامات امنیتی ایران و روسیه همکاری‌های دوجانبه در حوزه مقابله با تروریسم، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و همچنین مسائل راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر به دوحه سفر کرد.
با برجام، نرخ ارز در ایران تثبیت شد و در کانال ۳ هزار تومان ماند؛ این خوب بود یا بد؟، با برجام، ۷ قطعنامه که شورای امنیت علیه ایران تصویب کرده بود، ملغی شدند؛ این خوب بود یا بد؟
سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه در رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه‌های سیاست‌های خارجی استفاده کنیم، گفت: ما باید از این گنجینه حفاظت کنیم.
افغانستانی‌ها وقتی در ایران هم حضور دارند، حالا چه مجاز و چه غیرمجاز، باز هم افغانستانی‌ها هستند. تصاویری که این روز‌ها از برخورد با اتباع افغانستانی منتشر می‌شود، هم زیبنده و قابل‌دفاع نیست، هم ناشی از یک استاندارد دوگانه است که افغانستانی‌ها را به خوب و بد تقسیم کرده‌است.
وزارت امور خارجه طی بیانیه‌ای، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار و در‌برگیرنده ادعاهای خلاف واقع دانسته و آن را محکوم کرد.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به توافقات مهم و راهبردی صورت گرفته میان ایران و پاکستان در سفر رئیس جمهور فقید به اسلام‌آباد از جمله هدف‌گذاری برای افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور به 10 میلیارد دلار، ابراز امیدواری کرد با اهتمام طرفین و تسریع در رفع موانع همکاری‌های تجاری در آینده نزدیک این هدف مهم تحقق یابد.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه عید سعید قربان با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه خطاب به وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی، فرارسیدن عید قربان را به همتایان خود و مسلمانان جهان تبریک گفت.

سرپرست ریاست‌جمهوری در گفتگوی تلفنی به رئیس جمهور عراق، تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور را موجب ارتقاء هر چه بیشتر سطح روابط سیاسی فیمابین دانست.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اقدام دولت فرانسه علیه مقر گروهک‌ تروریستی و آزادی حمید نوری، گفت: آزادی آقای نوری شکستی دیگر برای گروهک‌ تروریستی منافقین و گروه های ضد ایرانی بود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا خطاب به ایرانیان مقیم این کشور تاکید کرد: هموطنان با هوشیاری و حضور گسترده در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه سال جاری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سرکنسولگری در میلان، مانع از بهره برداری جریانات معاند و مزد بگیران و خائنین شوند.
تحریم‌های اعمال شده علیه ایران چه فرصت‌هایی را سوزانده و اقتصاد ایران از ناحیه تحریم‌‌ها چه میزان به لحاظ درآمدی ضرر کرده است؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر تاثیر تحریم بر مناسبات تجاری، پولی و بانکی و ... ایران با خسارت مالی بسیاری روبرو شده است.
به نظر می رسد که اگر در انتخابات ایران این امکان فراهم شود کسانی که رویکرد نرم و دیپلماتیک در سیاست خارجی دارند روی کار بیایند و این جریان صاحب پست ریاست جمهوری شود، مذاکرات ابتدا با آژانس و سپس با اعضای برجام شروع خواهد شد.
باقری در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه عراق:

کشورهای اسلامی باید برای توقف جنایات اسرائیل اقدام کنند

باقری گفت: کشورهای اسلامی باید از توان خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استفاده کنند. نسل کشی در غزه باید بدون قید و شرط متوقف شود. صهیونیست‌ها به دلیل شکست در غزه ممکن است اشتباه دیگری مرتکب شوند و دامنه تجاوزات خود را گسترش دهند.