سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهام زنی وزیر امور خارجه آلمان به ایران گفت: مقامات آلمان به بهانه حمایت از حقوق بشر و البته با سیاسی کردن آن، به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند.
آنها حقابه هیرمند را نمی دهند، شما به آنها امتیاز می دهید؟

حمله به سرمایه گذاری طالبان در چابهار

طرح سرمایه‌گذاری 35 میلیون دلاری افغانستان در چابهار در زمینه‌های تجاری، مسکونی و اداری، سؤالات زیادی ایجاد کرده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان گفت: همچنان پیام‌هایی بین تهران و واشنگتن در موضوعات مختلف رد و بدل می‌شود. طرف آمریکایی تلاش می‌کند که در برخی از این پیام‌ها به علاقمندی برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجام اشاره‌ای داشته باشد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: گفت‌وگوهای مهمی در ارتباط با راهکارهای سیاسی جهت توقف جنگ و نسل‌کشی که توسط صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در جریان است با همتای مصری خود داشتم.
افغان ها این مبلغ را از کشورشان نمی آورند؛

داستان عجیب اقامت صد میلیون تومانی اتباع

داستان اقامت صد میلیون تومانی اتباع، علیرغم توضیحاتی که بعضی مسئولین و دستگاه‌های مرتبط داده‌اند، همچنان با ابهامات زیادی همراه است.
عضویت ایران در کارگروه مالی اف. ای. تی. اف نه تنها فشار‌های بین‌المللی را از روی ایران برمی‌دارد و کشورمان را به‌عنوان بازیگری مسئولیت‌پذیر و قانونمند معرفی می‌کند، بلکه با توجه به برخی اختلاس‌های روی‌ داده اخیر، می‌تواند جلوی فرار متخلفان مالی از کشور را نیز بگیرد و به نوعی مانع انتقال بسیاری از پول‌ها از داخل کشور به کشوری همچون کانادا شود و حتی احتمال بازگرداندن بخشی از پول‌های از‌دست‌رفته نیز فراهم می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: آنچه اتفاق افتاده، یک فاجعه انسانی در غزه است و تهدیدات نتانیاهو برای حمله به رفح، می‌تواند ابعاد این فاجعه را عمیق‌تر کند و 1 میلیون و 400 هزار فلسطینی آواره و ساکن در رفح را با تهدیدت بسیار جدی مواجه کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس فوق‌العاده وزرای ارتباطات و اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: برای مستندسازی دقیق جنایات رژیم صهیونیستی باید سازوکاری اختصاصی در سازمان همکاری اسلامی ایجاد کرد.
وزیر امور خارجه در خصوص استفاده از حق وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل گفت: تکرار وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط دولت آمریکا را باید «فاجعه دیپلماسی قرن» نامید.