سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مسعود پزشکیان، برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفت.

با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره رویکرد دستگاه دیپلماسی ایران افزایش یافته است. گروهی بر این باورند که امروز غرب فرصت دارد تا سیاست های اشتباه خود را جبران کرده و راه را برای توافقی منطقی با ایران هموار سازد.
انتخاب مسعود پزشکیان توسط مردم شهرها و روستاهای ایران، دارای برخی پیام‌ها و نکات مهم و قابل تأمل است و در کنار دشوار ساختن کار پزشکیان طی دوران ریاست‌جمهوری، برخی تکالیف را برای مجموعه دستگاه حاکمیت ایجاد می‌نماید که عدم توجه جدی به آنها، شکاف‌های موجود میان حاکمیت و بدنه جامعه را بیش از پیش می‌نماید.
کاترین اشتون، دیپلمات بریتانیایی که به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمان حصول توافق موقت در سال 2013 بر مذاکرات هسته ای نظارت داشت، از نزدیک با آقایان جلیلی و ظریف بر سر میز مذاکره کار کرد. او می گوید که جلیلی ترجیح می داد مذاکرات ادامه پیدا کند اما همزمان اطمینان حاصل شود که هیچ پیشرفت یا نتیجه واقعی در پی این مذاکرات نخواهد بود.
از بشار اسد تا الهام علی اف؛

تبریک سران کشورها به پزشکیان

با پایان ماراتن انتخابات چهاردهم، نهمین رئیس جمهور ایران از تریبون ستاد انتخابات کشور اعلام شد و مسعود پزشکیان حالا بر کرسی ریاست جمهوری ایران نشسته است.
سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه بر اساس اطلاعات و آماری که ارائه شده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این دوره از انتخابات نسبت به جمعه قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم در ادوار آینده با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود ایرانیان خارج از کشور با سهولت بیشتری بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: به همان میزان که مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای افزایش می یابد، قدرت و ایفای نقش دیپلماسی جمهوری اسلامی در عرصه های منطقه ای و بین المللی نیز موثرتر می شود.

سرپرست ریاست جمهوری به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.