سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

فریدون مجلسی دیپلمات پیشین معتقد است ما در منطقه نتیجه جنگ‌ها را دیده ایم و بنابراین جنگ از نظر ما هیچ وقت راه حل نبوده است هرچند ماجراجویی‌های غیرتمدارانه برخی نهاد‌ها می‌تواند پای ایران را به جنگ باز کند.
پس از حمله موفقیت‌آمیز مقاومت اسلامی عراق به پایگاه سری برج22 آمریکا در اردن؛ یک بار دیگر ضعف و حقارت ارتش آمریکا آشکار شد اما باز هم این رسانه‌های غرب‌گرای داخلی بودند که تبدیل به روابط عمومی وزارت جنگ آمریکا شدند و لحظه به لحظه با انتشار خبرهای مخدوش و جعلی از تصمیم آمریکا برای حمله به ایران سخن می‌گفتند
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تلاش کرده‌ایم با تمام امکاناتی که در اختیار داریم، تاجایی که می‌توانیم در ارائه خدمات مورد نیاز ایرانیان خارج از کشور تسهیل گری‌های لازم صورت پذیرد.
بولتون در پیش گفتار جدیدش کتابش گفته است: ترامپ برای ریاست‌جمهوری مناسب نیست. اگر چهار سال اولش بد بود، چهار سال بعدی از این هم بدتر خواهد شد.»
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مورد مشکلات عمره با وزیر خارجه عربستان توافقاتی داشتیم و در مورد بحث‌های فنی هواپیمایی، بین سازمان هواپیمایی دو کشور توافقی صورت گرفت.
سفیر عربستان سعودی در تهران در خصوص اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده براساس توافق جدید بین مسؤولان دو کشور اظهار کرد:تاخیری به خاطر مسائل فنی در اجرای عمره به وجود آمده که ان شاءالله بزودی حل خواهد شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه خون‌های شهدای ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم درهم آمیخته است، بر نقش مهم ایران و سوریه در ژئوپلیتیک منطقه تاکید کرد.
به گفته معاون کنسولی وزارت امور خارجه، از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ اتباع ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به کارنامه سیاه عملکرد آمریکا و اغلب بازیگران مدعی اروپایی در مناطق مختلف جغرافیایی گفت: جهانیان نظاره‌گر افول و فروپاشی اخلاقی غرب در قاب دردآور و تأثر برانگیز ‎غزه هستند
امیرعبداللهیان تاکید کرد:

پایان عمر سیاسی نتانیاهو

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایان عمر سیاسی نتانیاهو نوشت: کاخ سفید می‌داند که راه‌حل پایان جنگ در منطقه، سیاسی است.