دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را نیرومندتر کرد

با یک نگاه سطحی به وضعیت زنجیره‌های مقاومت در منطقه که سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در تشکیل این زنجیره‌ها نقش بسزایی داشت، متوجه می‌شویم که وضعیت نه تنها تضعیف نشده بلکه در یک موقعیت بسیار نیرومندتر و برتری قرار گرفته است.
رییس ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های پهپادی ارتش با بیان اینکه مسئله پهپاد در ارتش، در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است، گفت: چنانچه دشمنان کوچکترین خطایی کنند، حتما نیروهای مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی و بازدید از مراحل ابتدایی نخستین تمرین مشترک رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه علیه ایران اسلامی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مختلف دفاعی بویژه در حوزه پهپاد بوده‌ایم و امروز به یک ابر قدرت پهپادی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ تبدیل شده است.
وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم

مسعود سلطانی فر گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و آن در بیانیه گام دوم انقلاب نیز متجلی شده است. رویکرد اجتماعی و فرهنگی بیشتر در این بیانیه مدنظر قرار گرفته است که ریشه در دین و ایدئولوژی انقلاب دارد. انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم و جامعه را ساخته و توسعه پیدا کنیم.
نامه رسمی قالیباف به رؤسای مجالس جهان و دبیرکل سازمان ملل:

ترور سردارسلیمانی توسط آمریکا نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.
نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند از پهپادهای عملیاتی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه عمومی سمنان و در نقاط مختلفی از مرزهای ایران اسلامی از فردا به مدت دو روز برگزار می‌شود.
محمدجواد ظریف با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی در صحنه دیپلماتیک هیچ وقت کم نمی‌آورد، گفت: چون حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده، من واقعا او را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریست ها بلکه قهرمان تلاش برای صلح می دانم.
به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد؛

وبینار گرامیداشت شهید سلیمانی به زبان روسی

انجمن دانشجویان ایرانی مسکو وبیناری به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد تر‌ور شهید قاسم سلیمانی به زبان روسی برگزار کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب گفت: انتقام شهید سلیمانی قطعی و تحقق یافتنی است، اما زمان و مکان آن را جمهوری اسلامی تعیین می‌کند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی شهید سلیمانی برای دفاع از حقوق مردم تاکید کرد که مردم باید بدانند که از طریق اقدامات حقوقی چطور از جایگاه این سردار عزیز دفاع می شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اعلام اینکه آماده گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی هستیم، گفت: همچنین آماده آزادسازی همیشه مسلمانان از سیطره و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیای غرب با محوریت و شرارت ‌افزایی آمریکایی‌ها هستیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از برجسته ترین ویژگی های سردار سلیمانی را منطق قوی او دانست و گفت: در همه میدان هایی که وارد شد، با منطق وارد شد. وقتی طرف مقابل منطق سرش نشد، با زبان دیگر با آنها حرف زد.

اساتید بسیجی در نشست با رئیس مجلس:

FATF را ناقض هویت ملی می‌دانیم

نشست اساتید بسیجی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اساتید در این نشست به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به آمادگی کامل این نیرو برای مقابله با دشمن گفت: دشمن در صورت ماجراجویی و جسارت به میهن اسلامی با پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح مواجه می‌شود.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه عامل وابسته به رژیم صهیونسیتی ترور شهید فخری زاده ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج شده بود، گفت: طبق اسناد موجود کاندیدایی که در سال ۸۸ پیش از آغاز شمارش آراء ادعای پیروزی کرد، دشمن پیش از انقلاب بر روی وی سرمایه‌گذاری کرده بود.
علی ربیعی گفت: مناسبات دوستانه ما با دو کشور روسیه و چین در اوج خود به پیش می‌رود هرچند که ما محدودیتی برای تعمیق این روابط در تمام جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نداریم اما همانطور که بارها و از جمله در ارائه طرح صلح هرمز اعلام کرده‌ایم، امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشورهای ساحلی این منطقه تامین شود.