دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ورود عملیاتی سپاه به مناطق سیل زده؛

تنگسیری: تا رفع کامل مشکلات در کنار مردم خواهیم بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح اقدامات سپاه در جهت ساماندهی به مشکلات مردم خوزستان تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همانند سال گذشته در کنار مردم خوزستان تا رفع کامل مشکلات آنها خواهد بود.
سرلشکر سلامی با اشاره به برنامه‌های سپاه به منظور کمک به هموطنان سیل زده خوزستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رفع اساسی این مشکل آمادگی کامل دارد؛ به همین منظور برنامه ریزی کرده ایم با انجام لوله کشی در چند نقطه شهر شرایطی را فراهم کنیم که اگر مجدداً بارشی رخ داد، این مشکلات تکرار نشود.
در پی پخش شایعه‌ای مبنی بر هک سامانه ثنای قوه قضاییه در فضای مجازی، دفتر امنیت فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه این شایعه را تکذیب کرد.
سرلشکر سلامی با تاکید بر این که راه شهید فخری زاده با عزم و اراده بیشتر دنبال می‌شود، گفت: دشمنان باید منتظر واکنش‌های ما باشند، با کیفیت و وضعیتی که خودمان تعیین می‌کنیم.
شمخانی در دیدار وزیر خارجه سوریه:

امریکا غارتگر نفت سوریه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه است.
رییس مجلس شورای اسلامی که در منزل شهید دکتر محسن فخری زاده حضور یافته بود با تاکید بر اینکه خون شهید فخری زاده قفل های بسته صنعت هسته ای را باز کرد،گفت: خون شهید فخری زاده باعث شد کاری که بررسی آن زمان زیادی می برد سریع‌تر به نتیجه برسد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

اهداف پشت پرده ترور شهید محسن فخری زاده

تحلیل‌های متفاوتی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد رژیم اشغالگر قدس به این دلیل دست به این اقدام زده است که هزینه مذاکره را برای دولت آینده آمریکا بالا ببرد و پای آمریکا را به وسط میدان رویارویی نظامی با ایران بکشاند.
فرمانده پدافند ارتش:

رصد دشمنانمان فرامرزی است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر برخورداری این نیرو از پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال گفت: امروز بر لبه تکنولوژی و دانش حرکت می‌کنیم و قادریم دشمنان‌مان را فراتر از مرزها رصد کنیم.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم»، مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند.
فرزند شهید فخری‌زاده در خصوص لحظه ترور گفت: تنها چیزی که می‌دانم این است که مادرم لحظه‌به‌لحظه کنار پدر بودند و قبل از اینکه پدر اولین تیر را بخورند، مادرم خارج از ماشین، کنار ایشان بودند.
دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون:

بازرسان آژانس یا جاسوسان غرب؟!

ترور شهید فخری‌زاده بر اساس اطلاعاتی بوده است که بازرسان آژانس توانستند به دست بیاورند و آن را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکایی قرار دادند. بنابراین ادامه همکاری‌های اطلاعاتی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای با آژانس به هیچ عنوان به مصلحت ما نبوده و نیست و باید در خصوص اجرای پروتکل‌های فرا معاهده‌ای از جمله پروتکل الحاقی تجدیدنظر کنیم و دست این بازرسان را که جاسوسان غربی هستند از مراکز تحقیقاتی خود قطع کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

خون شهید فخری‌زاده نیروی مضاعف حرکت عظیم علمی و هسته‌ای کشور

تصور دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که با از بین بردن شخصیت‌هایی مانند شهید محسن فخری‌زاده می‌توانند در مقابل حرکت عظیم علمی و فناوری‌های نوین و بحث‌های هسته‌ای و موشکی ما خلل ایجاد کنند و مانع پیشرفت ما شوند اما این اتفاق تلخ نه تنها مسیر پیشرفت ما را در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای از بین نمی‌برد و مانع فعالیت‌های ما نمی‌شود بلکه عزم ما را جدی‌تر می‌کند.