دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار گفت: ۱۴ صیاد سیستان و بلوچستانی که به‌خاطر ورود غیرمجاز به آب‌های پاکستان در این کشور زندانی بودند، آزاد شدند.
وزارت اطلاعات با رد برخی مطالب تبلیغاتی علیه اتباع افغانستانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها مرجع اطلاع‌رسانی درباره اخبار این وزارتخانه، روابط عمومی وزارت اطلاعات است.
طی اطلاعیه‌ای از سوی وزارت اطلاعات؛

۹ اخلال‌گر بازار ارز دستگیر شدند

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۹ نفر از صرافان که فعالیت‌های غیرمجاز ارزی داشتند، به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.
کینه‌توزی روح الله زم از حاج قاسم سلیمانی چنان بود که اذعان رسانه‌های همکار خود مانند بی بی سی فارسی و شبکه سلطنت طلب من و تو به قدرت حاج قاسم و نقش او در نبرد با داعش را نیز نمی‌توانست بپذیرد و به آن‌ها انتقاد می‌کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتقام سخت از عین الاسد شروع شده ولی ادامه دارد، گفت: ما «لبالمرصاد» هستیم؛ ما در کمین هستیم تا در موقعیت‌‌های مناسب، ضربات خودمان را به آمریکایی‌ها وارد کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از تدوین برنامه پنج ساله راهبردی در حوزه تکمیل و توسعه سامانه‌های زیرساخت ناوبری هوایی کشور خبر داد و گفت: با توجه به منابع محدود و تحریم با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان داخلی درحال انجام است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با برشمردن شاخص‌های هم ‌گرایی و وحدت مسلمانان، بر اهمیت وحدت جهان اسلام تاکید کرد: در مواجهه با استکبار جهانی و ایجاد صنایع دفاعی مشترک میان کشورهای اسلامی امری ضروری است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امنیت ملی مسئله مهمی است که نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد، گفت: نباید اجازه داد در کشور کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و به عنوان عامل دشمن به امنیت ملی آسیب بزنند.
یادداشت/ درحالی‌که امنیت و معیشت مردم نباید مورد خدشه قرار بگیرد و باید مفسد فی الارض به سزای اعمالش برسد و قوه قضائیه نیز حسب وظیفه قانونی، نیما زم را به دار مجازات اویخت، اتحادیه اروپا و به‌ویژه فرانسه با مداخله در امور کشورمان، این اقدام را محکوم کردند...
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است، در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.
پس از شکار پهپاد آمریکایی RQ۱۷۰ در سال ۹۰ نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت کوتاهی اقدام به مهندسی معکوس این پرنده کرد. اخیراً اطلاعات مهمی از مدل‌های ساخته‌شده از این پهپاد منتشر شده است.
حکم اعدام روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز به جرم افساد فی الارض صبح امروز اجرا شد.