دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در مراسم تکریم زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل:

سردارجلالی: هدف ۲۰۳۰ تغییر «اراده مقاومت» در نسل آینده ایران است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمن و برخی ایادی داخلی آن در تلاش هستند تا الگوی زن غربی را جایگزین الگوی زن مسلمان ایرانی کنند، افزود: اینکه برخی به هر طریق تلاش دارند تا سند ۲۰۳۰ را در ایران اجرایی کنند به همین دلیل است که نسل آتی نسلی مقاوم و دارای توان ایستادگی و اراده برای مقابله با دشمن نباشد.
در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آزادی دو رزمنده مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهگ تروریستی جیش الظلم در شب گذشته (سه شنبه) و در اقدامات موفق اطلاعاتی خبر داد.
سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی در کردستان نقش مهمی داشت، گفت: نیروی هوایی چراغ خاموش و بدون خود نمایی، حضوری حیاتی در جبهه مقاومت داشته و یک نیروی متعالی و با بصیرت است.
فرمانده کل سپاه گفت: امام با حرکت استثنایی، شگفت‌انگیز و تاریخ‌ساز و بی‌نظیر خود یکی از عظیم‌ترین رخداد‌های جهان بشریت را رقم زد. در چه عصری؟ در عصر سیطره جهالت مدرن بر جهان اسلام. در عصر سلطه سیاسی قدرت‌های بی‌نظیر تاریخ بشر؛ بخصوص آمریکا.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان امسال در نزدیک‌ترین نقطه به آمریکایی‌ها در هوا، دریا و زمین رزمایش برگزار کردند و دشمن نیز با قرار گرفتن در موضع انفعال، اعلام کرد که تحرکاتش در منطقه تهاجمی نبوده است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تولید داخلی تجهیزات دفاعی، ایران را بی نیاز کرد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشرفت های صنایع دفاعی و نفت، گفت: خوشبختانه توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند.
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به مقامات رژیم صهیونیستی:

کوچکترین خطایی ببینیم با خاک یکسان خواهید شد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدید آمیز یکی از مقامان ارتش رژیم صهیونسیتی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر کوچکترین و کمترین خطایی از رژیم صهیونسیتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ببینیم، با توانمندی‌های غیر آشکار خود در کمترین زمان ممکن حتماً حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.
سخنگوی رزمایش اقتدار 99 در گفتگو با پرسون:

نیروی زمینی ارتش آمادگی پاسخگویی به تحرکات دشمن را دارد

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با نوع تهدیدات، توانایی و اقتدار نظامی خود را مورد بازنگری قرار داده و آن را ارتقا بخشیده‌ است و اگر کشوری ما را تهدید کند و قصد و برنامه‌ای بر علیه ما داشته باشد یقین بداند که با تمام قوا پاسخ خواهیم داد و اگر دشمنان ما تحرکاتی داشته باشند در اسرع وقت پاسخ مناسب و پشیمان کننده‌ای به آن‌ها خواهیم داد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمایش‌های اخیر موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان شد،گفت:دشمن چندین بار درخلال برگزاری این رزمایش‌ها ازطرق مختلف اعلام کرد که قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی برگزاری موفق رزمایش‌های ارتش و سپاه در دی ماه سال ۱۳۹۹ را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران تبریک گفت و از رسیدن ایران به تراز «بازدارندگی راهبردی» خبر داد.
امیر هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: در شرایطی هستیم که قدرت دفاعی ما در ارتش و نیروی هوایی با دوران دفاع مقدس کاملا متفاوت است.

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

موشک‌های جدید ایران خط و نشانی برای دشمن

موشک‌های ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است. موشک‌های ذوالفقار همان موشک‌هایی بودند که پایگاه عین الاسد را درهم کوبیدند و در حال حاضر با قابلیت‌های بیش‌تر، جدیدتر، متنوع‌تر و مهم‌تر از همه قابلیت عبور از سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی که هم خودشان از آن بهره‌مند هستند و هم آن را به کشورهای منطقه فروخته‌اند اما سال گذشته نتوانستد هیچ اقدامی علیه موشک ما انجام دهند، رونمایی شدند و این نشان‌دهنده ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.
برای نخستین بار در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا انجام شد؛

بکارگیری سامانه پایش الکترواپتیکی سیار "جلال"

برای نخستین بار در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از سامانه‌های پایش الکترواپتیکی سیار جلال و کنترل و فرماندهی جی آی اس متحرک استفاده شد.