دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: عدم تنظیم روابط بین واردات و صادرات و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی و تعطیلی برخی از کارخانه‌های در حال تولید و واگذاری غیرتخصصی و حاتم بخشی برخی اموال عمومی و کارخانجات و شرکت‌های بزرگ به ثمن بخس را مشکوک است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران با وجود علم به اینکه دشمن با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ایران قادر به انجام کاری نیست، اما برای پاسخ به همه این تهدیدات کاملاً آماده است و نیروهای ما در اوج آمادگی به سر می برند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

آغاز رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا

امیر حیدری گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از فردا با حضور تیپ های هوابرد، نیروهای مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

کارگروه مشترک امنیتی بین ایران و قزافستان تشکیل شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار سفیر فوق العاده و تام الاختیار قزاقستان پس از امضای موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی، خواستار توسعه همکاریها در چارچوب این موافقتنامه و اجرای آن و تشکیل کارگروه مشترک امنیتی دو کشور شد.
در رزمایش پیامبر اعظم(ص) صورت گرفت؛

انهدام اهداف دریایی از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران با اجرای موفق عملیات راهبردی موشک های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم دشمن و انهدام اهداف از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری به انجام رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به تهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ⁧تولید قدرت⁩، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: اجرای عملیات مشترک موشکی و پهپادی در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ نمایانگر اراده مستحکم ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی خود است..

در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا صورت گرفت:

جولان موشک‌های کروز دریایی ارتش در قلب مکران

یگان‌های نیروی دریایی ارتش در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.
محسن رضایی در توئیتر منتشر کرد؛

نشانه هایی که از آغاز یک قیام مردمی خبر می دهد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گام دوم‌ انقلاب یک تحول بزرگ و مردمی است، از نشانه هایی نوشت که آغازگر این مسیر هستند.

امیر دریادار موسوی در تشریح ابعاد مختلف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش که با شرکت صدها فروند پهپاد در منطقه عمومی سمنان در حال برگزاری است، گفت: حمله به اهداف دوردست و اقدام آفندی علیه اهداف ثابت و متحرک در زمین، هوا و دریا از اهداف اصلی این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.
شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را نیرومندتر کرد

با یک نگاه سطحی به وضعیت زنجیره‌های مقاومت در منطقه که سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در تشکیل این زنجیره‌ها نقش بسزایی داشت، متوجه می‌شویم که وضعیت نه تنها تضعیف نشده بلکه در یک موقعیت بسیار نیرومندتر و برتری قرار گرفته است.