دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و توان جوانان و متخصصان و بهره‌گیری از تجارب ارزنده دانشمندان کشورمان توانسته‌ایم به سطحی برسیم که توان دفاعی ما در سطح جهان قابل محاسبه شود.
سیستان و بلوچستان به علت محرومیت بالا و پایین بودن اکثریت مطلق شاخص‌های توسعه‌ای از جمله راه، آب، آموزش و اشتغال و نیز نارضایتی حاصل از رخداد سراوان اکنون بیش از پیش هیزمی آماده شده و آبستن آتشی تازه که فقط با اعتمادسازی از طریق توسعه فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زدودن نگاه صرف امنیتی می‌تواند آبی سرد باشد بر آتش خشم و نارضایتی.
فرمانده کل سپاه در پیامی با قدردانی از اقدام بزرگ و تحسین‌برانگیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در احداث بزرگراه غدیر عنوان کرد: این دستاورد مهم، محصول مدیریت، عمل جهادی، انقلابی، اراده و خودباوری ایرانی در عصر جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمنان است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ناوشکن جماران کاملا ایرانی است، گفت: از هیچ عنصر خارجی نیز کمک نگرفته‌ایم و تمامی مراحل طراحی و تولید آن توسط متخصصین داخلی انجام شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با پرسون:

تحقق عدالت در جامعه، اراده محکم مسئولان را می‌طلبد

اجرا و پیاده‌سازی عدالت نیازمند اراده‌ای محکم از سوی مسئولینی است که ابزار تحقق عدالت را در اختیار دارند، مسئولینی که هم در پیشگیری از بی عدالتی و زمینه سازی به نفع اجرای عدالت و هم در برخورد با عدالت ستیزان و ناعدالتی‌ها می‌توانند ایفای نقش کنند.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد:

توقف کامل کلیه نظارت‌های فراپادمانی از فردا

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، چگونگی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت های فراپادمانی برای وی تشریح شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دشمن از توانمندی‌های دفاعی ایران ترس دارد، گفت: دشمن روی ایمان، اعتقادات و شهادت‌طلبی مردم ما حساب می‌کند و می داند که اگر دست از پا خطا کند، ضربات سختی خواهد خورد.
در رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند انجام شد؛

مانور عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: در مرحله دیگری از این رزمایش، یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.
ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات که در ترور فخری‌زاده نقش داشته، در سال ۹۳ در حال آموزش بوده و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج شده است.
گزیده بیانات رهبری در سالروز قیام مردم تبریز؛

در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم/ شکاف طبقاتی در شأن انقلاب نیست

مقام معظم رهبریبا بیان اینکه در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم گفتند: البته نسبت به قبل انقلاب وضعیت بهتری داریم اما آنچه امروز هستیم در شأن انقلاب نیست باید شکاف طبقاتی از بین برود و عدالت برقرار شود.