احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو حزب کارگزاران گفت: از آنجا که تکلیف اصلاح‌طلبان با رفتار شورای نگهبان چندان مشخص نیست، چه‌بسا جمع‌بندی اصلاح‌طلبان این باشد که ۳-۴ نفر را تا فینال و دقیقه ۹۰ و پس از تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان در صحنه داشته باشند.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ادبیات اصلاح طلبان ادبیات درس نامه‌ای کلاسی، دانشگاهی، روشنفکری است که توده مردم چندان نمی‌توانند با آن رابطه برقرار کنند.
دبیر کل انجمن مهندسان ایران درباره معرفی داوطلب این تشکل به جبهه اصلاحات ایران، نوشت: شرایط را برای ورود به عرصه رقابتی، آبرومند و منصفانه مناسب نمی‌بینم و رسما به دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران اعلام کردم که اینجانب برای دوره فعلی داوطلب نمی‌شوم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اولویت ارتقای کیفیت زندگی کارگران، خواستار حضور نمایندگان واقعی کارگران برای تصمیم گیری پیرامون کار و معیشت آنها شد.
رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتما نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

برخی ناظران با توجه به پست اینستاگرامی اخیر «محمدباقر قالیباف»، اعلام نامزدی او را دور از ذهن نمی‌دانند. در این میان، اظهارات «اسحاق جهانگیری» در کلاب‌هاوس نیز مورد توجه ویژه کاربران مجازی قرار گرفت.
حسام الدین آشنا اگرچه تاکید کرد که استعفا داده و برکنار نشده اما شعری که او از حافظ در توییترش پس از استعفا یا برکناری گذاشت، موید این بود که با اکراه استعفا داده است و به تعبیری مجبورش کرده اند که استعفا بدهد.
داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به روند ممیزی قبل از ثبت نام داوطلبان جبهه اصلاحات ایران، خواستار خودداری این نهاد از معرفی او به عنوان یکی از نامزدهای این جبهه شد.
یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران بر این باور است که لازمه حضور موثر اصلاح‌طلبان و مشارکت پر شور مردم منوط به برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی در چارچوب قانون اساسی است.
اگر دنبال مبارزه با فساد هستیم، به معلول‌ها نباید پرداخت، زیرا اتلاف وقت است، در درجه اول اصلاح ساختار اقتصادی و خروج دولت از تصدی‌گری و قیمت‌گذاری و...، سپس تقویت نهادهای نظارتی رسمی (دستگاه قضایی) و غیر رسمی (رسانه‌ها) و حفظ و توسعه استقلال آنها است.