احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت و گو با پُرسون؛

اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود و چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد.

دبیر شورای نگهبان گفت: امیدواریم شاهد رقابت سالم و منصفانه کاندیداهای ریاست جمهوری و در نتیجه برگزاری انتخابات بسیار با شکوه همراه با انتخاب هوشمندانه و مشارکت اکثریت مردم شریف باشیم.

یادداشت/ آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که غفلت از شوراهای شهر و روستا می‌تواند یک خسارت بزرگ برای ایران عزیز باشد؛ چراکه ۱۲۴۰ شهرداری و ۳۶۰۰ سازمان وابسته به شهرداری‌ها در کشور وجود دارد، و میلیاردها تومان بودجه برای حقوق کارمندان رسمی، پیمانی و شرکتی مرتبط با شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است. در دورۀ گذشتۀ انتخابات شوراها ۱۲۶هزارو۱۵۳ کرسی وجود داشت که اگر آن را با اعضای علی‌البدل جمع کنیم، بیش از ۲۰۷هزار نفر خواهند بود. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزد هماهنگ و هم‌نظر با ولایت و دلسوز مردم برای انتخابات۱۴۰۰ معرفی خواهیم کرد.
آیا ما در حوزه «سیاست» و تأمین «رفاه ملی» در دولت انقلابی آینده شاهد ظهور چنین مردانی هستیم که بتوانند از سیم‌خاردار درونشان عبور کنند و در ساخت و تولید «قدرت ملی» هر کدام نقش ویژه خود را ایفا کنند و مردم را در انتخاب درست رئیس‌جمهور آینده یاری کنند؟
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی عروج آسمانی سرتیپ پاسدار محمد حسن کوسه‌چی مدیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) را تسلیت گفت.
آنها می‌آیند، فضای انتخابات را می‌شکنند، حواس‌ها را به خود جلب می‌کنند تا نامزدهای اصلی یک جریان زیر سایه این حضور به فعالیت خود ادامه دهند.
قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛

آیا ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

قدیری‌ابیانه بیان کرد: اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش و فرمایشات امام خمینی عمل کند؛ نباید آقای ظریف را تایید صلاحیت کند. زیرا ایشان چندین بار از غربی‌ها خواسته کاری کنند که رقبای اصلاح طلبان پیروز نشوند. این اقدام وی که از بیگانگان بخواهد کاری کنند که جناح اصلاح طلب پیروز شود؛ بر ضد استقلال کشور و جرم است.
برخی از متولیان رسمی، گمان می‌کنند که باید نظام آموزشی را انحصاری‌تر از قبل کنند و دانش‌آموزان و دانشجویان را با متون و افراد گزینش‌شده‌تری آموزش دهند! اگر این راه نتیجه می‌داد تاکنون داده بود. بعید است که جامعه‌ای را بتوان یافت که جوانان آن تا این حد نسبت به تاریخ معاصر خود بیگانه شده باشند.
ساختار سیاسی در جمهوری اسلامی، جزو ساختارهای تمرکزگراست و استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کوچک‌تر نقش محدودی در اداره کشور دارند. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، تحولاتی گسترده در حوزه اداره شهرها و ارایه خدمت به مردم رخ داده و اگر ما نخواهیم با این مسیر همراهی کنیم باید هزینه سنگینی بپردازیم.
بهار می‌تواند نویدبخش شور و نشاط در جامعه ایران باشد مشروط بر آنکه ظرفیت‌های داخلی و ابتکار عمل نیروها و جریان‌های سیاسی داخلی معطوف به فهم دقیق از مسائل کشور و ارائه برنامه‌های کارشناسی‌شده برای مواجهه با مسائل ساختاری و تودرتوی کشور باشد.
سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان در سایه ناکامی دولت در تحقق خواسته‌های مردم و بهبود اوضاع معیشتی طبقات ضعیف جامعه، بسیار آسیب دیده است. آنان از یک سو به تعامل و اعتمادسازی می‌اندیشند و از سوی دیگر نگران کاهش اعتبار پایگاه اجتماعی خویش هستند.
صیادشیرازی با اعلام اینکه در حوزه حکمرانی شهر تهران برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم، گفت: این برنامه‌ها در تئوری شخص بنده است و البته با عزیزان جوان همچون تشکل «نسل نو» هم در تعامل و ارتباط هستیم و این تئوری نیز که به آن اشاره شد، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.
68 درصد مردم به میزان زیاد و خیلی زیاد معتقد به واکسیناسیون عمومی هستند و 12 درصد نیز این ضرورت را کم و خیلی کم می‌دانند. نکته مهم اینکه اولویت اول را به سالمندان می‌دهند و نه کادر درمان(27 امتیاز در برابر 22 امتیاز) و این نکته‌ای است که نشان می‌دهد هنوز به اهمیت نقش کادر درمان در موضوع توجه کافی صورت نگرفته است. 

در بحث‌هایی که این روزها درباره انتخابات ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد، بیشتر بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری است که کاندیداها چه کسانی هستند، چه ویژگی‌هایی دارند، مردم چقدر مشارکت می‌کنند و... در صورتی که انتخابات شوراهای شهر و روستا اگر مهم‌تر از ریاست‌جمهوری نباشد در حد انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت دارد.
نوعی خفاکاری در دفاع از و عمل به اقتصاد کاپیتالیستی در بین رؤسای‌جمهور و مردان دولت وجود دارد که این تعبیر را به ذهن متبادر می‌سازد: «اسمش را نبر‌ اما به آن عمل کن».
احمدی نژاد که زمانی با شعار یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد و حالا در آستانه انتخاباتی دیگر، باز از این دست شعارها غافل نشده است.