انتخابات این دوره دغدغه جدی رهبری است

مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی گفت‌: رهبری گرچه هر دوره موضوع انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دادند ، اما امسال بیش از دوره‌های قبلی مسأله انتخابات را مطرح کرده اند.
تصویر انتخابات این دوره دغدغه جدی رهبری است

به گزارش سایت خبری پرسون، در سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبری در این دیدار با پیش کشیدن کارزار سیاسی انتخابات مجلس، به اهمیت این موضوع و حضور در آن اشاراتی داشتند و بار دیگر از مردم دعوت به عمل آوردند و خواستند تا در انتخابات پیش رو شرکت کنند. برای بررسی بهتر سخنان رهبری و فهم این موضوع که اصلحی که از طریق خبرگان قرار است شناخته شود چگونه یک نوع تک‌سلیقگی را ایجاد نمی‌کند، با مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

انتخابات این دوره دغدغه جدی رهبری است

رضایی در ابتدا گفت: رهبری از ابتدای امسال به موضوع شرکت در انتخابات و رقابتی بودن آن تأکید داشتند و این موضوع به خوبی موضع و اندیشه ایشان در قبال موضوع انتخابات را روشن می‌سازد. رهبری گرچه هر دوره موضوع انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دادند و در موسم مربوطه به آن اشاره داشتند، اما امسال بیش از دوره‌های قبلی مسأله انتخابات را مطرح کرده و به آن پرداختند.

عملکرد مطلوبی که باید تحقق یابد

وی افزود: در مورد شورای نگهبان نیز باید گفته شود، عملکرد این نهاد باید در راستای سیاست‌های کلانی باشد که رهبر انقلاب آن‌ها را تعیین و تحدید کرده است. هنوز اسامی کامل تأیید صلاحیت‌شدگان مشخص نیست و جز تعدادی عدد و ارقام چیز بیشتری در مطبوعات و رسانه‌ها درز نکرده است. اما موضوعی که انتظار می‌رود این است که تنوع نامزدهای انتخابات مجلس بنا به سخنان رهبری که اشاره به حضور نمایندگان طیف‌های گوناگون و قانونی سیاسی کشور است، این مسأله با دقت و البته سعه صدر عملی شود. اگر لیست‌های مختلف سیاسی را در صحنه رقابت انتخاباتی شاهد باشیم، نتیجه آن می‌شود که اساساً حضور و مشارکت در این کارزار سیاسی بالا رفته و بنا بر یک رقابت قانونی نمایندگان مردم مشخص می‌شوند.

اصلاح از طریق انتخابات یعنی چه؟

این کارشناس سیاسی در مورد این سخن رهبری که گفته بودند «همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند» گفت: تغییر و تحول مثبت در کشور لازمه‌اش ورود اشخاصی به مجلس است که در دانش، تخصص و تعهد در سطح بالایی قرار گرفته باشند. نماینده باید در وضعیتی قرار گرفته باشد که به خوبی مسائل حیاتی کشور را شناسایی کند و در جهت تصویب قانونی جامع و مانع برآید تا از این طریق بتواند آن مشکلات و موضوعات خطیر را به بهترین شکل به نتیجه مثبت برساند. اصلاح از طریق انتخابات تنها به این شکل است که ثمربخش خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

600665

مطالب مرتبط