پشت پرده حملات اخیر به ظریف از نگاه محمود واعظی

دولت با نگاه امنیتی کشور را اداره می‌کند/ مردم ما آگاه و بهترین قاضی هستند

عضو کابینه دولت روحانی می‌گوید: به نظر بنده عملکرد ظریف و دولت روحانی با آنچه در دولت فعلی اتفاق می‌افتد، قابل مقایسه نیست، مخصوصاً در سیاست خارجی.
تصویر دولت با نگاه امنیتی کشور را اداره می‌کند/ مردم ما آگاه و بهترین قاضی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، تندروها بازهم ظریف را سیبل حملات خود قرار داده اند و از چپ و راست حملات به وزیر خارجه دولت روحانی را طی روزهای اخیر دوباره کلید زده اند. حملات آنجا شدت می گیرد که ظریف یا از موضع دفاع از حق مردم اظهارنظر کند یا گریزی به کارشکنی های روس ها در مذاکرات برجام، غزه و ...بزند.

اما پشت پرده حملات به ظریف چه کسانی هستند و سخنان ظریف چه کسانی را عصبانی کرده است؟

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت سابق تندروها را پشت پرده حملات می داند و می گوید؛«نگاه تندروهای داخل دولت با تندروهای خارج از آن، نسبت به ظریف فرق نمی‌کند و از عملکردشان مشخص است»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با محمود واعظی، عضو کابینه دولت دوازدهم را می‌خوانید:

*****

*آقای واعظی! طی روزهای اخیر و بعد از چند سخنرانی و اظهارنظر آقای ظریف، موج تخریبی و هجمه جدیدی علیه ایشان شکل گرفته است، ارزیابی شما از این موج تخریبی جدید و پشت پرده این حملات چیست؟

حمله به ظریف به این باز می گردد که افرادی که سال ۹۸ به مجلس رفتند و آنجا را گرفتند، قول‌هایی دادند و بعد هم در انتخابات سال ۱۴۰۰ در مورد مسائل سیاست خارجی و اقتصادی وعده‌هایی دادند اما اتفاقی که الان افتاده این است که هیچ‌کدام از این قول‌ها عملی نشده، شرایط اقتصادی سخت‌تر شده، سفره‌های مردم کوچک‌تر شده و گرفتاری آنها بیشتر شده است، لذا تندروها به دنبال فرافکنی هستند.

در مورد ظریف، به نظر بنده عملکرد او و دولت روحانی با آنچه اتفاق می‌افتد، قابل مقایسه نیست، مخصوصاً در مورد سیاست خارجی وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم.

به این ترتیب که سیاست خارجه دولت فعلی نتوانسته در خدمت اقتصاد قرار بگیرد، بنابراین برای اینکه فرافکنی کنند و اذهان مردم را از قول‌هایی که دادند دور کنند، مرتب به دنبال سوژه‌هایی برای حمله هستند، یکی از این سوژه‌ها هم ظریف است.

افرادی که می‌خواستند دولت انقلابی سرکار بیاروند، صادقانه بگویند چرا به وعده‌ها عمل نکردند

اما مردم ما آگاه و بهترین قاضی هستند و وضعیت امروز کشور را با وضعیت دوره دولت روحانی مقایسه می‌کنند، به عبارت دیگر این افراد تندرو و کسانی که در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ آمدند و به دنبال این بودند که دولت انقلابی سرکار بیاورند و همه مشکلات کشور را حل کنند، به این وضعیت فعلی رسیدند، در این شرایط طبیعی است که یا باید صادقانه و شفاف به مردم پاسخ بدهند که چرا به وعده‌ها عمل نکردند یا افکار مردم را متوجه موضوعات انحرافی کنند.

دولت با نگاه امنیتی کشور را اداره می‌کند

*به مردم اشاره کردید، یک نکته در مورد برخورد و حملات به ظریف این است که هر وقت از مردم می‌گوید، صدای تندروها بلند می‌شود، این برخوردها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روشی دولت و مجلس اداره می‌شود، این نهادها را با مشکل جدی روبرو کرده است. بر این اساس، تفکر همگی شبیه هم است، تعدادی در ویترین می‌آیند و فحش می‌دهند، البته این تعداد معدود نیستند بلکه دیگرانی هم وجود دارند که به این ترتیب تفکر می‌کنند، به این معنی که در روابط خارجی، اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی نگاه بسیار محدودی دارند.

علاوه بر این در مورد اداره کشور نگاه امنیتی دارند، اینها مواردی است که در مورد مردم آگاه ایران جواب نمی‌دهد و به همین دلیل نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت در انتخابات نسبت به گذشته پایین‌تر است.

*منظور شما این است که تندروهای داخل دولت نیز همین نگاه منتقدانه سایر تندروها را نسبت به ظریف دارند اما به صراحت اعلام نمی‌کنند؟

بله، نگاه تندروهای داخل دولت با تندروهای خارج از آن، نسبت به ظریف فرق نمی‌کند و از عملکردشان مشخص است.

منبع: خبرآنلاین

610788