رئیس دولت اصلاحات:

اصلاحات با کسی قهر نیست/ امیدوارم در آینده جامعه ما شاهد انتخابات آزاد باشد

رئیس دولت اصلاحات در دیدار شورای مرکزی و جمعی از اعضای دفتر سیاسی حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید کرد: اگر امنیت واقعی، تمامیت ارضی، توسعه پایدار و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و عزّت ملی و سربلندی کشور را می خواهیم و نیز آنچه می تواند دشمنی ها و دشمن‌کامی‌هایی را که از بیرون و درون علیه کشور و ملت ما وجود دارد ناکارآمد کند، هموارترین و بهترین راه تأمین این خواسته، انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی است.
تصویر اصلاحات با کسی قهر نیست/ امیدوارم در آینده جامعه ما شاهد انتخابات آزاد باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهمترین بخش اظهارات حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در این دیدار به شرح زیر است:

* آنچه رهبری چندی پیش در مورد انتخابات گفتند می‌توانست ما را به انتخابات مطلوب نزدیکتر کند که متأسفانه آنچه در عمل اجرا شد کاملاً خلاف آن بود.

* حزب همبستگی ایران اسلامی کوشیده است به موازین عدالت، توسعه‌طلبی، خیرخواهی و رعایت خرد جمعی پای‌بند باشد.

* اصلاحات با کسی و جمعی و نهادی قهر نیست؛ بخصوص با مردم قهر نیست، بلکه خود را در کنار مردم و همراه مردم می بیند و باید ببیند و البته انتقادهای جدّی دارد.

* متأسفانه آثار نارضایتی فراگیر و حتی قهر را در جامعه شاهدیم.

* مراد من از بخش ناراضی جامعه، علاوه بر نخبگان و بخصوص جوانان، همان اکثریت بالای پنجاه درصد است که در دو انتخابات گذشته شرکت نکردند و نیز چند میلیون نفر که رأی باطله دادند.

* نباید تصور کرد که همهٔ آنها که در انتخابات شرکت کردند، از اوضاع و احوال کشور راضی‌اند.

* انتخابات مشارکتی، آزاد و رقابتی یعنی طیف های رنگین کمانی که ملت ایران نام دارد (نه فقط اصولگرایان و اصلاح‌طلبان) نامزدهای مطلوب خود را داشته باشند

* اگر امنیت واقعی، تمامیت ارضی، توسعه پایدار و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و عزّت ملی و سربلندی کشور را می خواهیم و نیز آنچه می تواند دشمنی ها و دشمن‌کامی‌هایی را که از بیرون و درون علیه کشور و ملت ما وجود دارد ناکارآمد کند، هموارترین و بهترین راه تأمین این خواسته، انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی است.

* امیدوارم تجربه ها و بخصوص جدّی گرفتن نارضایتی‌هائی که روز بروز بیشتر هم می شود زمینه ای فراهم آورد که در آینده جامعه ما شاهد انتخابات آزاد باشد.

منبع: جماران

610746