احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نه در سوالات و نه در اظهارات اجازه نمی‌دهند که کاندیداها به حوزه بحران‌های اقتصادی فعلی و تحریم‌ها ورود کنند و قصد دارند، آنها را به ناکارآمدی دولت فعلی نسبت دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب اینستاگرام خود نوشت: افتخارم ایستادن در مقابل رانتخواران بود. در دوره من یک موسسه غیرمجاز ایجاد نشد و بدهی برخی بدهکاران بزرگ برگشت داده شد و هیچ ابر بدهکاری جدیدی ایجاد نشد.
درحالی‌که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مانده است، به گواه نظرسنجی‌ها و جو حاکم بر جامعه فضای سردی بر آن حاکم است، انتخاباتی سرد و بی‌روح که اولین مناظره (که البته به مصاحبه بیشتر شبیه بود) تلویزیونی هم هنوز نتوانست یخ آن را آب کند.
اولین مناظره سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی پانزدهم خردادماه برگزار شد که هر چند محور اصلی آن مسائل اقتصادی بود اما به اعتقاد افرادی که پای رسانه ملی نشسته بودند پاسخ‌های کاندیداها نه‌تنها قانع‌کننده نبود بلکه برخی آنها اصلا به سوالات مطرح‌شده توجه نکرده و به پاسخ‌های بی‌ربط اکتفا کردند.
واکنش‌ها به مناظره نخست همچنان ادامه دارد؛

از وعده‌های تازه نامزدها چه خبر؟

عرصه سیاست ایران امروز در حالی دومین مناظره هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری را شاهد خواهد بود که واکنش‌ها به مناظره نخست همچنان ادامه دارد. نامزدها هم فهرستی از وعده‌ها را در هر نشست خبری، توییت و برنامه تبلیغاتی دیگر به مردم ارائه می‌دهند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه کسری بودجه از عوامل اصلی تورم است گفت: برنامه دولت من برای تامین کسری بودجه اجرای کامل و دقیق قانون هدفمندی یارانه هاست.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: .مسئول کارگروه روستا و عشایر دولت سایه، برای پژوهش دقیق بیش از یک سال در استان‌ها زندگی کرد و مداوم با روستانشینان و عشایر در ارتباط بود.

عصر شنبه نخستین مناظره انتخاباتی هفت نامزدی که توانستند تأییدیه شورای نگهبان را دریافت کنند، با محوریت اقتصاد برگزار شد اما به نظر می‌آید افکار عمومی تاکنون به تغییر چهره نامزدها بیش از نگاه‌ و راهکار اقتصادی‌شان توجه نشان دادند.
سخنگوی شورای ائتلاف از اعلام فهرست نهایی این شورا برای انتخابات شورای شهر تهران در روز دوشنبه خبر داد و گفت: نامزد تعیین شده برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهر تهران به زودی اعلام می‌شود.
در هر انتخاباتی برخی شکست‌خورده و اقلیت‌اند و شماری نیز پیروزمند و اکثریت. از اکثریتی‌ها، معمولا اندکی که خوش‌شانس‌تر، کارآمدتر یا سیاس‌ترند به جیفه دنیایی و آلاف و الوفی می‌رسند.